Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان که در میان مسلمانان اهل سنت پاکستان به شب «برات» مشهور است؛ سالروز ولادت فرخنده حضرت صاحب الزمان (عج) منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از اسلام آباد ، جامعه شیعه پاکستان امسال نیز در نیمه ماه شعبان مانند هر سال در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، فیصل آباد و کشمیر در مساجد و حسینیه ها حضور یافته و برای فرج و ظهور دوازدهمین امام خود دعا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیروان عصمت و طهارت شب گذشته در مرکز شیعیان اثنی عشری، مکتب امام صادق (ع)، حسینیه زینبیه (س) و جامعه امامیه در شهرهای اسلام آباد و راولپندی با برگزاری آیین های پر شور سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج ) را جشن گرفتند و این آیین ها امشب نیز ادامه خواهد داشت.
سخنرانان در این آیین ها ضمن تشریح مبانی فکری و نگاه شیعیان در امر مهدویت ، دست به دعا برای سلامتی امام زمان (عج) رو به آسمان بلند کردند و از تمام گروه های شیعی این کشور خواستند تا با توجه به عنایات خاص آن امام حاضر وحدت و یکپارچگی را سرلوحه همه شئونات فکری و رفتاری خود قرار دهند.
ایرانیان مقیم اسلام آباد نیز شنبه شب در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون سفارت کشورمان در پاکستان ، روسای نهادهای ایرانی مقیم و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران بهمراه خانواده آنان ، این عید بزرگ را جشن گرفتند و برای تعجیل در ظهور دعا کردند.
خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، کویته، کراچی و حیدرآباد پاکستان نیز مراسم های جشن و سرور به مناسبت این عید بشری برگزار کردند.
همزمان با شیعیان، مسلمانان اهل تسنن پاکستان نیز در جای جای این کشور نیمه شعبان را با که به عنوان شب برات می نامند ، بزرگداشته و این شب را با عبادت و راز و نیاز با معبود سپری کردند.
مردم پاکستان بر اساس باورهای دینی خود در شب نیمه شعبان برای حضور بر مزار عزیزان از دست رفته خود اهتمام می ورزند و حضور در قبرستان را در شب نیمه شعبان از سنت های پیامبر مکرم اسلام (ص) می دانند.
مسلمانان پاکستانی روز بعد از شب برات ، یعنی‌ روز نیمه شعبان را هم مهم می دانند و چون طبق روایات روزه گرفتن در این روز را مستحب می دانند ، اغلب مردم در این روز روزه هستند.
در شهر‌های بزرگ مانند راولپندی، لاهور و کراچی پاکستان محافل جشن در شب و روز نیمه شعبان برگزار می شود و مردم در مساجد و سواحل رود خانه‌ها عبادت می کنند و به پخش نذری و شیرینی و تزیین خیابان ها و کوچه ها می پردازند.
آساق*274**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پاكستان جشن ولادت امام زمان ع شيعيان اھل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه، عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم و مسئولان در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی‌فقیه در لرستان، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان و با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار خرم‌آباد برگزار شد.

کد خبر 6096395

دیگر خبرها

  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • سوگواری پلدشتی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم