Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شهروندان ایالت های نبراسکا و آیووا آمریکا که با بارش باران و طغیان رودخانه ها در اوایل فروردین ماه گرفتار سیلاب شده بودند، هنوز از عواقب این حادثه رهایی نیافته و با چالش بزرگ از بین رفتن محصولات کشاورزی و خانه های خود دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبری انگلیسی صدای آمریکا دراین باره گزارش داد:در پی بارش های بی سابقه که از اواخر نوزدهم ماه مارس(28 اسفنده ماه 1397)آغاز و منجر به طغیان رودخانه 'میسوری' شده بود، سه تن کشته شده و چندین شهر در این بخش از آمریکا تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدای آمریکا در تارنمای خبری انگلیس خود افزود: سیل تنها در ایالت نبراسکا منجر به بار آمدن بیش از یک میلیارد دلار خسارت شد و بیش از 2هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری دراین بخش از ایالت آمریکا آسیب دیدند.
این گزارش می افزاید: بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه 'هامبورگ' ایالت 'آیووا'نیز در محاصره سیل ناشی ازتوفان شدید وبارش بی سابقه باران، قرار گرفتند.
شبکه خبری سی ان ان نیز در این باره گزارش داد که جاری شدن سیل در دو ایالت نبراسکا و آیووا باعث شد تا کشاورزان وقت اندکی برای ترک محل سکونت خود داشته باشند و برداشت محصول یک سال گذشته خود را در داخل سیلوهایی که سیل آنها را تخریب کرده بود، رها کنند.
یکی از کشاورزان ناحیه 'فرمونت'(Fremont) واقع در بخش جنوب غربی ایالت آیووا به سی ان ان گفت: حدود 50 درصد از کشاورزان این منطقه که زمین ها و انبار غلات آنها را سیل در خود بلعید، قادر نیستند از وضعیت بد مالی ناشی از این سیل رهایی یابند.
'پت ریکتس' (Pete Ricketts) فرماندار ایالت نبراسکا درمورد جاری شدن سیل فروردین ماه دراین بخش از ایالت آمریکا آن را یکی از مخربترین حوادث بلایای طبیعی در تاریخ ایالت نبراسکا خوانده بود.
اداره کشاورزی نبراسکا نیز خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را هم 400 میلیون دلار بر آورده کرده بود.
بارش های بی سابقه در ایالت های غرب میانه آمریکا که شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا می شد ، از اواخر 19 ماه مارس(28 اسفندماه 1397) آغاز و بالا آمدن سطح آب در این ایالت تا 27 ماه مارس برابر با 7 فروردین ماه 1398 ادامه داشت که موجب زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.
این بارش ها حتی ارتش آمریکا را نیز وادار به تسلیم کرد و پایگاه نظامی اوفوت در ایالت نبراسکا در پی وقوع سیل مجبور به لغو نمایش هوایی خود شد و اقدام به جابه جایی یک-سوم پرسنل 10هزار نفری این پایگاه کرد.
از سوی دیگر سامانه هوای توفانی اواخر فروردین در ایالت تگزاس 8 کشته برجای گذاشت وتندباد ناشی از آن موجب تخلیه و تخریب شهر یک هزار و 600 نفری 'فرانکلین' واقع در ناحیه 'رابرتسون' شد.
به گزارش سی ان ان توفان اخیر زندگی 100 میلیون نفر امریکایی را در مسیر خود به مخاطره افکنده بود.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل آيوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، اوضاع در بیشتر دانشگاه های مطرح آمریکا همچنان امنیتی است و اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان این دانشگاه ها ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با وجود اینکه تاکنون پلیس و گارد ملی آمریکا صدها دانشجو و استاد دانشگاه را به خاطر شرکت در تجمع ضد صهیونیستی دستگیر کرده اند، اما این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که تلاش ها برای مهار اوضاع در دانشگاه تاکنون با شکست روبرو بوده است.

دیگر خبرها

  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند