Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:48:43 GMT

استان البرز از قطب‌های مهاجرپذیر کشور است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۴۲۶

استان البرز از قطب‌های مهاجرپذیر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله شهبازی ظهر یکشنبه در آئین بهره‌برداری از سایت تولید جامدات دارویی در شهرک بهارستان کرج، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان البرز مستقر هستند.

وی با تأکید بر اینکه برخی برندهای ملی نیز در استان البرز مستقر هستند، گفت: یکی از شرکت‌های مشارکتی ایرانی و خارجی در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند که حدود ۹۰ درصد کار مشارکتی آن انجام‌شده اما در حال حاضر مشکلاتی برایش ایجادشده که سعی داریم او را تشویق کنیم در این مشارکت بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز بابیان اینکه استان البرز در بخش‌های مختلف تولیدی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: این استان بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و در رونق کسب‌وکار و اشتغال و از قطب‌های مهاجرپذیر کشور به شمار می‌رود.

شهبازی با اشاره به اینکه استان البرز موفق به کسب رتبه اول کشور در حوزه‌های مختلف تولید و اشتغال شده است، گفت: تولیدکنندگان می‌توانند به‌صورت مستقیم با بنده ارتباط داشته باشند و همه دستگاه‌های اجرایی واداری پای‌کار و در کنار قشر مولد هستند.

وی بیان کرد: امید داریم در حوزه‌های مختلفی ازجمله طبیعت‌گردی، بوم گردی و غیره شاهد ایجاد اشتغال و افزایش توریست در این استان باشیم.

کد خبر 4596311

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری البرز اشتغال مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه {زنبور عسل} مجهز به سنسور بیهوشی از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی شهبازی‌پاچال، دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان و اهل شهرستان دلفان گفت: یکی از ظرفیت‌های استان لرستان، زنبورداری و تولید عسل است؛ اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

شهبازی‌پاچال افزود: «نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است؛ تلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود».

وی ادامه داد: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است؛ این یک ضعف است؛ زیرا رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود؛ دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌نمودن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین 40 تا 50 درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: «زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود».

شهبازی‌پاچال تصریح کرد: اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی از رئیس دانشگاه لرستان،  علی نظری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مصطفی کرم‌پور و دکتر امین جایدری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به خاطر استقبال و حمایت از اختراع مذکور، سپاس‌گزاری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان