Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری  کارشناس مسائل مذهبی گفت: انتظار در فرهنگ شیعه معنای ایستا و غیر پویا ندارد بلکه انتظار به معنای آماده‌سازی است؛ همان‌طور که وقتی منتظر مهمانی هستیم برای پذیرایی از مهمان پویایی و فعالیت داریم؛ اصل انتظار نیز چنین است.

وی افزود: ممکن است گاهی نگاه به انتظار تقلیل پیدا می‌کند و انتظار را در برگزاری مراسم و صرف دعا کردن خلاصه کنیم، اما این معنای واقعی انتظار نیست؛ باید توجه داشت که دعا جایگاه مهم و اثر مهمی در ظهور دارد، در واقع دعا نشان‌دهنده اراده یک اجتماع است که آماده ظهور هستند، اما دعا کافی نیست و مفهوم انتظار کامل‌تر از این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن اسلامی و ظهور امام عصر (عج)

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه فرهنگ انتظار مفهوم فردی نیست، اظهار کرد: فرهنگ انتظار یک مفهوم اجتماعی است و یک جامعه باید منتظر باشد، ظهور امام زمان (عج) درواقع یک اتفاق اجتماعی بزرگ در دنیا است و اجتماع بشر و مجموعه انسان‌ها به این نقطه می‌رسد که نیاز به نگاه امام معصوم دارد.

وی یادآور شد: وقتی جامعه به معرفت و آمادگی رسید ظهور اتفاق می‌افتد، درواقع به تأخیر افتادن ظهور به این دلیل است که ما به این باور اجتماعی نرسیدیم، اگر بخواهیم برنامه عملیاتی فرهنگ انتظار را ترسیم کنیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک برنامه عملیاتی برای انتظار است.

خضری خاطرنشان کرد: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی سه مرحله اصلی گام اول انقلاب است، ما برای انتظار حضرت مهدی (عج) باید خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی داشته باشیم، توجه داشته باشیم که خودسازی پایه و اساس جامعه‌سازی است.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: با انجام واجبات و چشم‌پوشی از محرمات می‌توان از مرحله خودسازی عبور کرد، خودسازی باعث خانواده‌سازی است و خانواده‌سازی منجر به جامعه‌سازی می‌شود، اگر خانواده مهدوی درست کنیم می‌توانیم جامعه را آماده انتظار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ خانواده در برابر فرهنگ غرب لازم است و صرف خواندن دعای ندبه کافی نیست، اگر خانواده‌سازی صورت بگیرد در نتیجه شاهد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی خواهیم بود، تمدن‌سازی دارای دو رکن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است؛ بنابراین باید در علم پیشرفت کنیم و قله‌های علمی را فتح کنیم.

خضری تأکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان که درس می‌خوانند هدف خود را در راستای ظهور حضرت حجت تعریف کنند مثلاً بگویند من درس می‌خوانم برای تمدن‌سازی ظهور و درراه ظهور تلاش علمی کنند، ماهیت قدرت امروز در دنیا علم است و جوانان باید علم را در زمینه انتظار و ظهور به کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در تمدن‌سازی علاوه بر پیشرفت علمی؛ سبک زندگی نیز دارای اهمیت است، باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی را با باور‌های دینی شناسایی کنیم و تقلید از فرهنگ غرب نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت به سوی ظهور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب ائمه اطهار خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد