حجتالاسلام رئیسی: امیدی به گرهگشایی آمریکا و اروپا نداریم؛ نباید اجازه داد فساد در هیچ بخشی از نظام اسلامی لانه کند
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۶۱۹
به گزارش تسنیم، حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با تبریک نیمهشعبان اظهار داشت: لیلةالقدر، ظرف نزول قرآن است؛ قرآن به عنوان کتاب کامل و نیمه شعبان ظرف مولود بابرکتی است که او انسانی است کامل و زمین به برکت وی پر از عدل و داد خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نیمه شعبان جلوه امید و دلدادگی به خداست، افزود: این میلاد برای بشر آیندهای درخشان و نورانی و همراه با عدالت و امنیت و رشد و تعالی را نوید میدهد؛ اعتقاد به موعود امری است که فقط به ما به عنوان شیعه مربوط نمیشود بلکه امری دینی مربوط به تمام ادیان ابراهیمی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حجتالاسلام رئیسی گفت: اعتقاد به موعود امری قطعی است و فقط اعتقاد به مهدویت، اعتقاد ما شیعیان نیست؛ تمامی مذاهب اهلسنت، بزرگان علما و دانشمندانشان نسبت به شخصیت امام عصر بیش از 30 کتاب مستقل نوشتهاند.
وی با اشاره به اینکه انتظار آثار عقیدتی و عملی دارد، اظهار داشت: وجود مقدس حضرت قائم(عج) پرچمدار توحید است و اعتقاد به او، اعتقاد به توحید و نبوت است. ایشان عصاره رسالت همه انبیای الهی است؛ اعتقاد به وجود مقدس او، اعتقاد به معاد است. اعتقاد به ایشان، اعتقاد به امامت و عدل است زیرا ایشان جلوه عدالت پروردگار است.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آثار عقیدتی برای یک انسان منتظر، آثار زیادی است و آثار اجرایی نیز برای یک انسان معتقد به مهدویت زیاد است؛ انسانی که منتظر مصلح است خود باید صالح باشد؛ در صلاحیت او تمامی آنچه که او میپسندد، باید باشد.
حجتالاسلام رئیسی با اشاره به استمرار در قرائت زیارت آلیاسین تاکید کرد: معروف آن است که امام میگوید؛ سیره مهدوی را به عنوان اینکه بدانیم امام عصر چگونه حکومت میکنند ندیدهایم اما سیره مهدوی، همان سیره علوی و حسینی است و خود ایشان نیز فرمودند برای اصلاح عالم بشریت، نسخهام همان نسخه مادرم صدیقه فاطمه(س) است.
وی ادامه داد: هیچ معروفی در عالم نیست که آن معروف، ایشان را شادمان نکند و هیچ منکری نیز نیست که ایشان را ناخشنود نکند؛ نظامسازی قرآنی مدنظر حضرت ولیعصر(عج) است؛ ارتباط انسان با خدا و دیگران و ارتباط انسان با خودش و عالم هستی چهار تعامل اصلی هستند که اگر انسان در مسیر آن گام بردارد، در مسیر عدالت گام برداشته است.
رئیس قوه قضائیه افزود: همه آمدن ایشان را بهعنوان مصلح کل عالم را نوید دادهاند؛ آنچه از بایدها و نبایدها باید توجه کنیم و همه آحاد بشر باید مدنظر داشته باشند، عنوان شده و باید زمینه ظهور را آماده کرد؛ تردید نکنید از هر ظلم و فساد و منکری که نهی شود برای رضای خدا، موجب شادمانی امام عصر(عج) است. هر باید و عدالتی در جامعه گسترش یابد هم در جهت خواست وجود مقدس ایشان است. از شاخصههای حکومت مهدوی، عدالت است و همه هم امید عدالت ایشان را دارند و هیچ مفهومی بعد از توحید گسترده نیست.
حجتالاسلام رئیسی با اشاره به اجرای عدالت در جامعه به عنوان فلسفه بعثت افزود: معاد و محشر، جلوه عدالت پروردگار متعال است و به ما نیز گفتهاند تلاش کنید عدالت انفسی و آفاقی داشته باشید. عدالت باید در بطن و متن جامعه اجرایی شود. بسیار در باب عدالت کتاب نوشته شده اما سخن در باب عدالت اثباتی است که باید مردم طعم شیرین آن را در جامعه بچشند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی، امیدوار است و حق ندارد کسی در جامعه یأس و نومیدی داشته باشد، مستکبران در مسیر نومیدی تلاش میکنند؛ امروز اگر رسانههای بیگانه رصد شود شاهد هستیم امپراتوری خبری دشمن برای القاء یاس و نومیدی در جوامع بشری است؛ به لبنانی، افغانستانی، سوری، تونسی، لیبیایی، ایرانی و عراقی میگوید شما نمیتوانید؛ فیلمهای سینمای هالیوود را مشاهده کنید که اساس آن القاء یأس و نومیدی است؛ امروز در عالم دو مکتب داریم که شامل مکتب انتظار و انظلام است که هر کدام شاخصههایی دارد. مکتب دوم، مکتب ظلمپذیری است.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: منظلم، بستر را برای ظلم ظالم فراهم میکند، مکتب انظلام اساس کار مکتب غربی است که میخواهد فرهنگ ما نمیتوانیم را القاء کند و بگوید سرنوشت شما این است که به آقایی و کدخدایی آمریکا تن دهید و آن را بپذیرید؛ در مقابل مکتب انتظار است که مکتب امید و اعتقاد به توحید و معاد و منجی عالم بشریت و ایستادگی در راه هدف و دشمنشناسی و دشمنستیزی است. مکتب انتظار اعتقاد به باورهای دینی است. مکتب خستهشدن و ناتوانشدن و فشلشدن و عقبگرد نیست و مکتب پیشرفت و تعالی است.
حجتالاسلام رئیسی افزود: مکتب انتظار، مکتب دلدادگی به خدا و ایستادگی در راه هدف است و این پرچم را امام بزرگوار برافراشت و به تمام مردم ایران، القاء امید کرد و فرمودند ما می توانیم حکومت ظلم و ستم پهلوی را کنار بزنیم و به نام اعتقاد به مهدویت نظامی را ضدظلم و ضداستکبار برپا کنیم؛ ایشان این پرچم را بهدست گرفته و وعده الهی عملی شد و حکومت ستمشاهی به زباله دان تاریخ فرستاده شد.
وی گفت: اهداف نظام اسلامی در حکومت و سیره مهدوی گفته شده است؛ مردم با این اعتقاد و باور پیش رفتند؛ بسیاری از ملتها که نومید شده بودند و نگاهشان به میزهای سازمان آزادیبخش بود موفقیت مردم ایران را دیدند و روح امید در میان فلسطینیها دمیده شد و بچههای حزبالله لبنان به مردم ایران با بصیرت نگاه کردند و دیدند ملتی دنبال امامش رفته و با توجه به مهدویت پیش میرود و حزبالله لبنان کار را آغاز کرد و امروز ملتهای دنیا این را شاهد هستند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امپراتوری رسانهای دنیا زشتها را زیبا جلوه میدهد و بالعکس؛ تاکید کرد: جوان عزیز، آینده از آنِ کیست؟ آینده از آنِ پولدارها و زورمداران و وابستگان به قدرت بزرگ است؟ در عالم، فساد و ناتوانی بیداد میکند و زرمداران دنبال زراندوزی هستند و قدرتمندان دنبال کلاهک هستهای؛ اما آینده از آنِ کیست؟ قرآن میفرماید آینده از آنِ متقین و صالحین است و باید به این باور داشته باشیم زیرا بنای عالم هستی مبتنی بر حقمداری است.
حجتالاسلام رئیسی گفت: با همه مشکلات و فساد و تبعیضی که وجود دارد آینده از آنِ صالحین است؛ اعتقاد به مهدویت در انسان امید ایجاد میکند. یأس، القاء شیطان است که میگوید جامعه بشری از زیرِ بار استکبار خلاص نمیشود اما اعتقاد به مهدویت آینده روشن را نشان میدهد. نیمهشعبان نماد امید به خدا و آینده توحیدی و رقمزدن عدالت در زندگی انسان معاصر است.
وی افزود: امروز در اطراف ما و در بسیاری از کشورها، اعتقاد به مهدویت و اعتقاد به مکتب انتظار در حال گسترش است و شعاع آن عالمگیر شده و اعتقاد و باور ما این است که زمینههای ظهور با همین دلدادگیها و جانفشانیها مهیا میشود. بهترین عزیزان ما برای حاکمیت حق حاضرند از جان شیرین خود بگذرند.
حجتالاسلام رئیسی گفت: انقلاب اسلامی در کشور ما در گام دوم خود زمینهساز برای ظهور است و کارهای بسیاری به برکت حضور مردم و خون مطهر شهیدان و اخلاص مخلصان صورت گرفته و کارهای زیادی نیز باید صورت بگیرد اما سمت و سوی این نظام، سمت و سویی است که امام زمان(عج) برای حاکمیت حق و ارزشهای الهی میپسندد. سمتگیری اصلی نظام امر مثبت و آینده ای درخشان است.
وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و مصائب، آینده بسیار روشن و نویدبخش است. معتقدان به حضرت مهدی(عج) هیچگاه آینده را تاریک نمیبینند و ضعفها و کاستیها ناشی از عملکرد ماست؛ کاستیها و قصورات باید برچیده شود و حرکت توفنده مکتب انتظار در پیش است. ما یقین داریم جرقهای که امروز در کشورهای مختلف زده شده و به برکت اخلاص شماست، باید با قدرت ادامه پیدا کند و این جرقهها، مشتعل شده و دامن ابرقدرتها را خواهد گرفت و انشاءالله شاهد حکومت عدل مهدوی خواهیم بود.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: باید در مسیر حق و عدالت و در مسیر ابطال باطل گام برداشت؛ این تصمیم یک زائر و انسان سالک و انسان منتظر است؛ میثاقی که با امام عصر(عج) داریم این است که در نظامی که براساس مکتب انتظار است باید امید را رواج داد و یاس و نومیدی را از میان برداشت و از سوی دیگر باید آنچه قلب ولیعصر(عج) را شادمان میکند که همان اخلاص است را دنبال کنیم.
حجتالاسلام رئیسی تاکید کرد: مگر انسانی میتواند در جایی باشد و توجهی به اطرافش نداشته باشد؟ مگر میشود به ملت مسلمان و همسایهها بیتوجه بود؟ مگر میتوانیم به مردم فلسطین و لبنان و مردم سیلزده کشور خودمان بیتوجه باشیم؟ توجه به نیازمندان قلب امام عصر(عج) را شادمان میکند. تلاش برای گسترش معروف باید بیشتر شود؛ پاکی و صداقت و پایبندی به میثاقها باید رایج شود و آنچه از ظلم و تعدی وجود دارد، مورد غضب و خشم حضرت ولیعصر(عج) است و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد را با تمام وجود دنبال کنیم تا هیچگونه فسادی در جامعه باشد؛ فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید اجازه داده فساد در هیچ بخشی از نظام اسلامی لانه کند.
رئیس قوه قضائیه افزود: با تمام وجود امیدمان به خدا و توکل به حضرت حق است؛ دشمنان، آمریکا و اروپاییها تاکنون گرهای از کشور نگشودند و امیدی به گرهگشایی آنها نداریم و امید ما به خدا و جوانان است؛ از دشمن انتظاری نیست آنچه انتظار ماست، توکل به خدا و عنایات حضرت حق و دستان توانای جوانان است. رمز موفقیت توکل و اعتماد به نفس و داشتههای خودمان است. امداد الهی را در این 40 سال شاهد بودهایم و انشاءالله با دنبالهروی از ولایت و رهبری و اعتقاد به مهدویت، بهپیش میرویم.
منبع: الف
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
به گزارش سایت امام جمعه مشهد، سید احمد علمالهدی در آیین عزای سالروز شهادت امام صادق(ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامهکنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ارزشمندترین سوگواره امام صادق(ع)، همین محفل و مجلسی است که شما در آن هستید. همین که روی فرش علیابن موسیالرضا(ع) برق اشک خود را به ساحت قدسی نوه مکرم آن ولی خدا نشان میدهید تا عزادار امامی باشید که حرم ندارد و امروز بهجز تعداد مختصری از شیعیان، هیچکس در جوار مرقد مطهرش اقامه عزا نمیکند.
ضرورت واکاوی ابعاد مظلومیت ائمه اطهار(ع)نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت روبرو میشد.
ایشان ادامه داد: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «مَن لَم یَعرِف سوء ما اتی عَلَینا مَن ظَلَمنا وَ ذهاب حَقنا وَ ما رَكبنا بِه فَهُوَ شَریك مَن اَتی اِلَینا فیما وَ لینابه» یعنی هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است. این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
امامت سیاسی، دلیل ظلم به امام صادق(ع)عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه باید بدانند که این ظلم بهطور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته میشد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت میشدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنیعباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.
ایشان تأکید کرد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعه هیچکدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین فرابگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت. اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
آیت الله علمالهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است، گفت: برادران عزیز، خواهران گرامی، امام فقط شاگردپرور و عالم نیست. اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
قساوت، ذات دشمنان دین استایشان بیان کرد: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب(ع) را در محراب، حسین ابنعلی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آن ها و پیروانشان انجام دادند. امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند. این قساوت دشمن خداست و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.
کانال عصر ایران در تلگرام