Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:44:10 GMT

مصرف کاکائو، به مرور عملکرد شناختی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۶۵۶

مصرف کاکائو، به مرور عملکرد شناختی را افزایش می دهد

تهران- ایرنا- مطالعات جدید محققان ایتالیایی نشان می‌دهد مصرف روزانه کاکائو با کاهش انواع مختلف عملکرد شناختی مقابله می‌کند و منجر به بهبود عملکرد حافظه، پردازش اطلاعات بصری، پردازش ذهنی و تسلط کلامی می‌شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، از دانه کاکائو برای تولید انواع شکلات استفاده می‌شود و سال ها است که خاصیت درمانی ترکیبات مختلف این ماده از نظر علمی به تایید رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال، پلی‌فنول موجود در شکلات تیره، در بهبود آرامش و خلق و خو نقش دارد و فلاونول موجود در شکلات نیز از کاهش حافظه مرتبط با سن جلوگیری می‌کند.
در مطالعات جدید محققان تاثیر مصرف درازمدت فلاونول بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار دادند.
در این مطالعه داوطلبان به سه گروه تقسیم شدند که به میزان کم، متوسط و زیاد به مدت سه ماه کاکائو مصرف کردند.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه کاکائو به مقدار متوسط باعث بهبود عملکرد حافظه، پردازش اطلاعات بصری، پردازش ذهنی و تسلط کلامی می‌شود. از طرفی در افرادی که اختلال شناختی ضعیفی داشتند، بهبود قابل توجهی حاصل شد.
در ادامه مطالعات آمده است فلاونول‌ موجود در کاکائو اثرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق دارد و حجم خون مغز را افزایش می‌دهد و اثر مثبتی بر عملکرد شناختی در طول زمان دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه Frontiers in Nutrition منتشر شده است.
علمی **9259*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كاكائو عملكرد شناختي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت در حضور خبرنگاران گفت: فروردین ماه، ماهی است که کشورهای خارجی برخلاف کشورمان، چندان تعطیل نیستند و طبیعتاً انتظار می‌رفت تراز تجاری فروردین ماه که همیشه در گذشته منفی و کمتر بود به همان صورت باشد، ولی خوشبختانه در فروردین ۱۴۰۳، هم تراز به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته و هم حجم صادرات و واردات افزایش داشته است.

وی‌افزود: ان‌شاءالله این نشانه‌ای باشد بر سالی که نکوست از بهارش پیداست و امیدواریم با همین دست فرمان امسال را با منابع ارزی خوبی جلو ببریم.

سخنگوی دولت با اشاره به بخش تسهیلات تکلیفی دولت گفت: در حوزه تسهیلات تکلیفی دولت نگاهی روشن دارد و در این زمینه با کسی شوخی ندارد.

وی‌افزود: هم در جلسات شورای عالی مسکن به طور مستمر نگاه دولت روشن است و هم مرکز سازمان مالیاتی در حوزه ای که قانون برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن، ضمانت اجرایی پیش بینی کرده است. از سویی اقداماتی صورت گرفته است و قبل از آن هم عملکرد و نگاه دولت روشن است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در اصلاح ترازنامه بانک ها، برنامه اصلاحی داده شده و اینکه بانک هایی که برنامه اصلاحی لازم را رعایت نکنند، تصمیمات لازم در مورد آنها گرفته خواهد شد. بنابراین امیدواریم امسال دولت با جدیتی که نشان داده بتوانیم تسهیلات تکلیفی را بهتر پرداخت کنیم.

سخنگو دولت گفت: متاسفانه یک دوره مشق اقتصادی ما مشق نگاه های سیاسی بوده و چهره های سیاسی برای کشور تصمیم گیری های اقتصادی می کردند و با سوابق سیاسی عمل می شد.،لذا نتایج این عملکرد روشن بود. نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصد که در ابتدا تحویل این دولت وجود داشت نتیجه عملکرد همان ها بود.

وی اضافه کرد: طبیعی است که وقتی آن چهره های سیاسی می بینند که مدیریت اقتصادی دولت موفق شده و آن نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهند، برای عدم مقایسه عملکرد ها با عملکرد های مدیران اقتصادی روز، مقایسه ای می کنند و مدل مدیریت سیاسی خود را رسانه ای می کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به مدل اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: مدل دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه عملکرد عزیزان سیاسی نیست، لذا برای دیده شدن راهکار های مختلفی وجود دارد و البته دیگران هم می توانند در مدل های دیگریی اظهار نظر کنند.

وی افزود: امیدواریم با دیدگاه اقتصادی بتوانیم مشکلات به ارث رسیده و تورم های بالا و نرخ رشد نقدینگی بالا و نرخ بیکاری بالا و رکود اقتصادی که همه در مسیر درمان قرار گرفته اند را با سرعت بیشتری حل و فصل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چگونه صد‌ها تن شاه خرچنگ پس از صید، پردازش و فرآوری می‌شوند؟ (فیلم)
  • سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • افزودنی های بتن
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید