Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:36:38 GMT

آیت الله سبحانی: انتظار فرج امید آفرین است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۷۴۱

آیت الله سبحانی: انتظار فرج امید آفرین است

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: همه مسلمانان طبق فرمان رسول اکرم(ص) انتظار فرج دارند و امیدوارند جامعه اصلاح پذیرد و همین مساله برای آنان امیدآفرین است.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در آیین گرامیداشت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، افزود:
مساله مهدویت اختصاص به اسلام ندارد و در سایر کتاب های آسمانی نیز مورد توجه قرار گرفته است و پروردگاراز وجود منجی بشریت در آن ها خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خداوند متعال در این خصوص بیان می کند که صالحان روزی وارث زمین می شوند و مفسدان از بین می روند. تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است و خداوند متعال تحقق این هدف را برای زمان خاصی در نظر گرفته است.
آیت الله سبحانی گفت: اگر جمع مردم لایق باشند رهبر آنان در میانشان حاضر می شود و در غیر این صورت این رهبر باید محفوظ بماند تا زمانی که مردم قدر آن را بدانند.
وی ادامه داد: اکنون ملت ایران در سخت ترین زمان است، چند استان کشور درگیر سیل هستند، در این شرایط همه دل ها باید برای سیلزدگان بسوزد، اما شخصی خارج از انسانیت، اجازه ارسال کمک های بین المللی به ایران را نمی دهد تا کمک ها به زنان و کودکانی که از خانه خود دور شده اند برسد، این جامعه جهانی با وجود چنین اشخاصی شرایط ظهور را ندارد.
این مرجع تقلید با اشاره به این که جامعه باید از لحاظ فکری، عقیدتی و انسانی به حدی برسد که انتظار را بپذیرد، گفت: یک مرتبه انتظار خواندن دعای ندبه در مساجد و درخواست تعجیل ظهور است، اما در مراتب بعد باید جوانان مومن تربیت کنیم که اگر آن حضرت ندا کرد همه لبیک گویند، در ایران ما این چنین جوانانی فراوان هستند، جوانانی که به کمک سیلزدگان رفتند و برخی در این راه شهید شدند، این نشان کمال عقل آنان است.
وی همچنین در خصوص جایگاه مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مغناطیس معنوی میان امام زمان(عج) و مشتاقان آن حضرت در این مکان مقدس فراهم است و مردم از راه های دور و نزدیک به مسجد جمکران می آیند تا در این مکان نماز بخوانند و به حضرتش متوسل شوند.
آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نباید به تک فرزندی اکتفا کرد، کشور جوان می خواهد، کشور رو به پیری است و این برنامه غرب است.
وی بیان کرد: تبلیغات منفی برای داشتن فرزند کم اشتباه بود، این طرح را دشمنان برای همه کشورهای اسلامی اجرا کردند تا توان مسلمانان را کاهش دهند.
وی ادامه داد: داشتن فرزند زیاد در خانواده های مسلمان بهترین کمک به رسول اکرم(ص) است و در کشور ما مواهب زیادی برای ازدیاد جمعیت وجود دارد.
این مرجع تقلید گفت: سال گذشته مساله کمبود آب را مطرح می کردند، اما خداوند در این سال این همه نعمت آب را بر سر ما فرستاد، ما نتوانستیم خوب بهره برداری کنیم، رعایت نکردن نکات ایمنی و ساخت خانه در کنار رودخانه ها باعث این شرایط شد. گفتنی است نماز جماعت ظهر و عصر روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به امامت آیت الله جعفر سبحانی و حضور پرشور منتظران اقامه شد.
همه ساله در ایام نیمه شعبان عاشقان و شیفتگان حضرت ولیعصر(عج) از سراسر ایران اسلامی با تشرف به مسجد مقدس جمکران در جشن ولادت آخرین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کرده و برای ظهور و سلامتی ایشان دست به دعا برمی دارند.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيمه شعبان آيت الله سبحاني مسجد جمكران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام