Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@22:03:25 GMT

 کاهش ١٠٠ قلم داروی وارداتی مشابه تولید داخل

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۷۹۵

 کاهش ١٠٠ قلم داروی وارداتی مشابه تولید داخل

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهدی پیرصالحی، در آیین بهره برداری از کارخانه اکتوور ٢ که با حضور وزیر بهداشت در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز برگزار شد،گفت: در ٦ ماهه دوم سال گذشته تعداد اقلام دارویی وارداتی که مشابه داخلی دارند از ٥٤٠ به ٤٤٠ قلم کاهش یافت؛ اما در حال حاضر ١٦٠ میلیون دلار داروی وارداتی که مشابه داخلی دارند، به کشور وارد می شود که برای کاهش آن در سال جاری برنامه های جدی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصرف ٤٢ میلیارد عدد دارو در سال در کشور، تصریح کرد: تا قبل از امروز بزرگترین واحدهای تولیدی داخلی، ٢.٥ تا ٣ میلیارد عدد دارو تولید می کرد اما این کارخانه توان تولید ٦ میلیارد عدد دارو دارد، اما باید بازارهای صادراتی را نشانه بگیریم.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: امسال در سازمان غذا و دارو برای شفاقیت تولید و واردات برنامه داریم و هدف گذاری ما با توجه به واگذاری امور غیرحاکمیتی به سندیکاها، تقویت فرایند های نظارتی و سرعت دادن به رونق تولید است.

دکتر پیرصالحی در پایان تاکید کرد: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که امسال ٨٥ ماده اولیه و ٩٠ محصول دارویی را حمایت کنیم که از واردات به تولید داخلی برسیم.

انتهای پیام/

20 / 20 معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو دارو داروی وارداتی کاهش ١٠٠ قلم داروی وارداتی مشابه تولید داخل تسریع در امور تولید کنندگان داخلی دکتر مهدی پیرصالحی آیین بهره برداری از کارخانه اکتوور ٢

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو دارو داروی وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت