Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:56:36 GMT

نایب ویژه امام زمان (عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید هستند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۴۱۷

نایب ویژه امام زمان (عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید هستند

روابط عمومی 313 یار موعود و کانون مهدویت کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در کرمانشاه اعلام کرد: یکی از معانی ذکر این است که نشانه اطاعت از خدا و پیغمبر و اطاعت از ولی امر است و در زمان غیبت امام زمان باید از روحانیون و مرجع تقلید اطاعت کنیم که اینان نایب امام زمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیلی عنوان کرد: خداوند فرموده نائب ویژه امام زمان (عج) همان مراجع تقلید و ولایت فقیه است که امام خمینی (ره) هم در منویاتی بیان کردند که ولی فقیه استمرار رسول خدا و انبیاء است.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان کرد: پس از اطاعت از ولی فقیه اطاعت از والدین آمده است، چرا که خداوند فرموده خشنودی من در رضایت آنان از فرزند است.
وی در ادامه اظهار داشت: در دعاهای صحیفه سجادیه برای اینکه امام سجاد (ع) مردم را هدایت کنند، از زبان دعا استفاده کردند.
جلیلی بیان کرد: امام سجاد با زبان دعا راهکارهای زندگی را به مردم معرفی می کردند.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: دعایی از خود امام عصر(عج) آمده است که با جمله «اللهم الرزقنا توفیق الطاعه» شروع شده و وظایف افراد را در زمان غیبت بیان کرده است.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت این است که از خداوند بخواهیم توفیق اطاعت را به ما عنایت کند.
وی با اشاره به اینکه توفیق اطاعت همان رزق مادی و معنوی است، ادامه داد: به این معنی که از خدا بخواهیم رزق مادی مثل خانه و همسر و اتومبیل و غیره را با رزق معنوی همانند توفیق شب زنده داری، ختم قرآن و عبادات معنوی نصیب ما کند.
جلیلی اظهار داشت: این دعاها، تکالیف و وظایف منتظران جزء رزق های معنوی خداوند متعال است، که به بعضی از بندگانش این توفیق را عطا کرده است.
مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان کرد: باید از خداوند بخواهیم ما را عامل به این تکالیف بگرداند و خداوند ما را موفق کند که بتوانیم این عبادت ها را انجام دهیم.
جلیلی گفت: نشانه اهل تکلیف و اهل اطاعت از خداوند در این آیه آمده است که «یا ایهاالذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» یعنی ای مردم از خدا اطاعت کنید بعد از پیامبر(ص) و نیز از ولی الامر اطاعت کنید،
8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی امام زمان مادی و معنوی مهدویت ولایت فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم

استان گلستان به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان گلستان یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین مساجد و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام در حسینیه‌ها و تکایای شهرهای مختلف استان برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

همچنین همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم دسته‌روی عزاداری در مرکز استان و دیگر شهرهای گلستان با حضور خیل عظیم محبان اهل بیت عصمت و طهارت برپا شد.

بقعه متبرکه امامزادگان گلستان همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند و یکپارچه سیاه پوش شده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان