Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در سال رونق تولید ،فعالان اقتصادی با طرح های اشتغال زایی زمینه اشتغال زایی برای جوانان را فراهم کنند.

وی با انتقاد از واردات کالاهای مصرفی جامعه از کشور چین گفت:چرا باید لباس بچه گانه از چین وارد کنیم و این در حالیست که نیروی های نظامی ایران از روی موشک های آمریکا و روسی ،موشک می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی دشمن اجازه نمی داد یک سلاح سبک به دست ایرانیان برسد ولی امروز می ترسد که سلاح های ایران به کشور دیگر ارسال شود و این مهم نشان از توانمندی نیروی های بومی در تولید ادوات جنگی برای دفاع از کشور است.

مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد: به جای شعار مداری ،عمل گرایی و شاخص محوری در فضای اقتصادی کشور بایستی نهادینه شود.

وی افزود:جایگاه ایران در رنکینگ کسب و کار جهانی و همچنین شاخص کسب و کار استان اصفهان در کشور واقعیتی است که با همراهی مردم و مسوولین می تواند اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد:از 650 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص (GDP) سهم استان اصفهان 35 هزار میلیارد تومان است و این آمار نشان می دهد که درآمد سرانه استان اصفهان از معدل کشوری پایین تر است .

گلشیرازی بالا بودن 2/3 درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به میانگین کشور را قابل توجه دانست و گفت: اراده عمومی در استان برای حل معضل بیکاری و رونق تولید نیاز داریم و بخش خصوصی آماده گام برداشتن در این راستاست. سید رسول رنجبران عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار فرهنگ سازی استفاده از کالاهای تولید داخل توسط ائمه جماعات و جمعه در منابر و خطبه های نماز جمعه شد.

اصغر اخوان مقدم عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار اصلاح قانون کار با هدف تشویق بنگاه های اقتصادی به جذب متقاضیان کار شد و گفت:بسیاری از کارگاه های تولیدی با نرخ دستمزد موجود امکان ادامه فعالیت ندارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال اصفهان بیکاری خطبه های نماز جمعه دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

سیدحامد عاملی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و پروژه‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر فرصت بی سابقه‌ای برای حمایت از تولید ایجاد شده و در این راستا، کمیته حمایت قضایی، شورای حمایت از سرمایه‌گذاری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای رفع موانع تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موانع حوزه تولید به هیأت مقررات‌زدایی اعلام می‌شود، بیان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در راستای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی کنند و نباید مانعی برای مأموریت جهش تولید ایجاد شود.

عاملی با تأکید بر لزوم تدوین و اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اثربخش و شاخص دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها، گفت: در قالب این برنامه‌ها باید پروژه‌های در حال اجرا و یا در آستانه تکمیل و بهره‌برداری اعلام شود و برای تأمین اعتبارات تلاش شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ۱۰۰درصد اعتبارات جاری استان اردبیل در سال گذشته تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات مهم برای تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل با ۲۰۵درصد تخصیص، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های بزرگ‌راهی استان با ۱۱۶درصد تخصیص،۲هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با ۱۲۰درصد تخصیص، یک هزار ۲۱۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده با ۲۴۲درصد تخصیص و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۹۲ پروژه مهم استانی اختصاص یافت.

عاملی بیان کرد: در سال جاری یکسری اعتبارات ابلاغی در سال جاری به وزارتخانه‌ها ارسال شده که اقدام فوری مدیران از مرکز برای جذب و تعیین تکلیف سهم اعتباری پروژه‌های مربوط ضروری است.

او با اشاره به احصای ۹۱ پروژه نیازمند اعتبار در سال گذشته برای تکمیل، افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها جذب شده و امسال باید تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: توجه به اجرای ظرفیت‌های قانونی مرتبط با تأمین اعتبارات حوزه خانواده، جمعیت و فرزندآوری مورد تأکید بوده و اقدام مدیران در این زمینه ضروری است.

عاملی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای برگزاری جام صفوی در استان اردبیل، لازم است تمامی دستگاه‌ها به این موضوع کمک کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد