Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قرآن کریم به برکت جمهوری اسلامی از مهجوریت خارج شده و فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یافته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم روز یکشنبه در همایش 6 هزار نفری رویش ‌های قرآنی انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: امروز وظیفه داریم در رابطه با روخوانی، قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم بیشتر تلاش کنیم و البته همه این موارد باید مقدمه ‌ای برای عمل کردن به آیات قرآن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تلاش ‌های مدیران فرهنگی و قرآنی استان شاهد توسعه فرهنگ قرانی در روستاها و افزایش حافظان و قاریان در این مناطق هستیم و این به برکت تلاش‌ های شبانه ‌روزی استاتید قرآنی است و در سایه این تلاش‌ ها نوجوانانی در سطح کشور و حتی در سطح رقابت ‌های بین ‌المللی تربیت شده‌ اند.
حجت الاسلام آل هاشم بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون سهم استان از تربیت حافظان قرآن مشخص نشده است لذا مدیران فرهنگی و قرآنی استان باید هر چه زودتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با ابلاغ سلام و دعای خیر مقام معظم رهبری به حافظان و قاریان همایش «رویش های انقلاب اسلامی» افزود: دو هفته قبل خبر برگزاری این همایش بزرگ خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان دیروز خطاب به بنده از برگزاری این همایش قرآنی ابراز خرسندی کرده و سلام و دعای خیر خود را بدرقه حافظان و قاریان قرآن کریم کردند.
دبیر ستاد برگزاری این همایش نیز گفت: بی انصافی بود که شاهد تمام شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم اما از مهم‌ ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی غافل شویم از این ‌رو و با همفکری و کمک نماینده ولی‌ فقیه در استان، اقدام به برگزاری این همایش کردیم.
رحیم وظیفه شعاع افزود: ویژگی این همایش در این است که از 477 نفر تجلیل به عمل آمد، 378 نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند و از این میان 294 نفر را بانوان و 84 نفر را آقایان تشکیل می‌ دهند.
وی گفت: 99 نفر از تجلیل شدگان در این همایش نیز قاری قرآن هستند که 96 نفر آنها آقا و سه نفر نیز از بانوان هستند.
به گزارش ایرنا، همایش 6 هزار نفری رویش‌ های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان ‌شرقی همزمان با نیمه شعبان و با حضور حافظان و قاریان ممتاز در دانشگاه تبریز برگزار شد.
3077

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف قرآن آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها