Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@12:37:10 GMT

استفاده از عینک شنا در فضا!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۳۵۸

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد که فضانوردان در آینده ممکن است مجبور به استفاده از عینک شنا در مأموریت‌های فضایی خود باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، فضانوردان در مأموریت‌های طولانی ممکن است در نتیجه کاهش فشار تغییراتی در چشم و دید خود تجربه کنند.

"جسیکا اسکات"(Jessica Scott)، از انجمن تحقیقات فضایی "دانشگاه هیوستون، تگزاس" و همکارانش در این مطالعه جدید دریافتند که تا ۷۵ درصد از فضانوردان طی و یا بعد از مأموریت‌های طولانی مدت که بیش از سه ماه به طول می‌انجامد، تغییراتی در عصب بینایی خود تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان گفتند که این تغییرات نامطلوب می‌تواند حتی تا سال‌ها پس از بازگشت فضانوردان به زمین نیز ادامه یابد.

اسکات و همکاران برای اینکه دریابند آیا ورزش و استفاده از عینک شنا می‌تواند به حل این مشکل کمک کند یا خیر، از ۲۰ مرد خواستند تا شبیه‌سازی تأثیرات ورزش در فضا را بر روی آنها آزمایش کنند.

این مردان سه روز را هر کدام جداگانه در مرکز فضایی ناسا در هیوستون گذراندند. ۱۰ نفر از این شرکت کنندگان در این فعالیت‌ها از عینک شنا استفاده کردند. اسکات و همکارانش دریافتند که ورزش با کاهش فشار چشم ارتباط دارد. با این وجود، گرچه استفاده از عینک‌های شنا موجب افزایش فشار می‌شود اما ممکن است به کاهش برخی عوارض ناخواسته فضای مأموریت‌های طولانی مدت کمک کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "JAMA Ophthalmology" منتشر شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عینک فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

انسان در تمامی دوران‌ها به دنبال کشف راهی برای داشتن طول عمر بیشتر و جاودانه بوده است. این تلاش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند به نتایجی اثربخش منتهی شوند اما دانشمندان راه‌هایی را توصیه کرده‌اند که با رعایت آن‌ها می‌توان عمر طولانی‌تر را تجربه کرد.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی