Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:02:02 GMT

سرریز سد گلیل شیروان 4 سانتی متر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۵۱۴

سرریز سد گلیل شیروان 4 سانتی متر کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- بخشدار سرحد شیروان گفت: با اقدامات به موقع و صورت گرفته آب منطقه ای، شاخص سرریز سد گلیل این شهرستان هم اکنون چهار سانتی متر کاهش یافته است.

علی قویدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرریز شدن سد گلیل این شهرستان از هفته گذشته اظهار داشت: پنج دستگاه پمپاژ، 180 لیتر در ثانیه آب این سد را به سمت سد بارزو پمپاژ می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بارش های اخیر و ذوب شدن برف های منطقه گلیل باعث سرریز شدن این سد شده است، گفت: پمپاژ آب بستگی به بارندگی ها دارد ولی پیش بینی می شود تا 20 روز آینده ادامه داشته باشد.
سرپرست امور منابع آب شیروان در پاسخ به شایعاتی مبنی بر خاموش بودن دستگاه های پمپاژ آب و قطعی برق در فضای مجازی گفت: علت قطع پمپاژ آب به دلیل صاعقه و قطع و وصل برق در روز گذشته بوده و ارتباطی به نقص فنی پمپ ها ندارد و در حال حاضر نیز آب از سد سرریز نمی شود.
بهزاد بهلولی اظهار داشت: این پمپ ها فقط برای جلوگیری از سرریز نیست و در تمام مواقع که آب مورد نیاز شبکه آبیاری است، روشن و فعال است.
میانگین دمای هوا در منطقه گلیل و سرانی در زمستان ها به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و کمینه آن تا 17 درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.
سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه 2 میلیون و 760 هزار متر مکعب آب را دارد.
این سد در 90 کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد نیاز 250 هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می کند.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كاهش شاخص سد گليل شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان صادق علیمرادی روز جمعه بیان کرد: طی سامانه بارشی اخیر از دوشنبه شب تا امروز، در پی بارش‌های سیل آسا در حوضه آبریز سد دویرج به خصوص در شهرستان آبدانان، این سد مخزنی عصر روز پنج شنبه سرریز شد.

وی افزود: سد مخرنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان و همچنین مهار سیلاب‌های رودخانه دویرج احداث شده است.

سد مخزنی دویرج در ۱۳ کیلومتری شمال شرق شهر موسیان از توابع شهرستان دهلران بر روی رودخانه دویرج واقع در جنوب غرب استان ایلام احداث می شود.

کد خبر 849037 برچسب‌ها خبر مهم باران سد

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • فیلمی سرریز شدن سد «دویرج» دهلران
  • لحظه سرریز شدن یک سد ایران بعد از بارش‌های اخیر را ببینید
  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • سد مخزنی«دویرج» دهلران سرریز کرد
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان