Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:59:48 GMT

داعش مسئولیت حمله مرگبار کابل را برعهده گرفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۱۶۰

داعش مسئولیت حمله مرگبار کابل را برعهده گرفت

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مسلحانه روز گذشته (شنبه) به ساختمان وزارت ارتباطات افغانستان را برعهده گرفت.

پنج فرد مسلح ظهر شنبه به ساختمان وزارت ارتباطات افغانستان حمله کردند و به مدت پنج ساعت با نظامیان افغان درگیر بودند. بر اساس گزارش ژنرال سید محمد روشندل، رئیس پلیس کابل، یک فرد بمب‌گذار مواد منفجره همراه خود را مقابل ساختمان وزارت ارتباطات منفجر و راه را برای ورود افراد مسلح به داخل این ساختمان واقع در کابل، مرکز پایتخت افغانستان، باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله یک روز پس از آن روی داد که امید‌ها درباره گفتگو‌های صلح فراگیر از بین رفت.

«نصرت رحیمی»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز اعلام کرد که با جان باختن سه نفر از مجروحان این حمله، شمار قربانیان به ده نفر رسید. این سه نفر که غیرنظامی بودند به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند. او افزود که هفت نفر از کشته‌های این حمله غیرنظامیان و سه نفر نظامی هستند.

عاملان حمله در نهایت به دست مأموران امنیتی کشته شدند. در جریان این حمله، دو هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی افغان نیز از ساختمان‌های دولتی خارج شدند.

شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان از سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور دست به عملیات تروریستی زده است.

این گزارش می‌افزاید محاسبه تعداد دقیق نیرو‌های داعش در افغانستان کار دشواری است، اما براساس برآورد ارتش آمریکا، حدود ۲ هزار داعشی در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش آسیا حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد