Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مزیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های ویژه آذربایجان شرقی در امر سرمایه گذاری و اشتغال، اظهار کرد: تجارب برخی کشورها در امر تسهیلات به بخش اشتغال نتایج موفقی را به دنبال داشته است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در نشست شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: درصورت مدیریت صحیح تسهیلات پرداخت شده برای اشتغال، می توانیم در حوزه کسب و کار و اشتغال نقش آفرینی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که طرح‌هایی که با سرمایه کم اشتغال بیشتری را ایجاد کنند، باید مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: باید به دنبال اجرای پروژه هایی برای برون رفت از وضیعت نابسامان اقتصادی باشیم که لازمه این امر توجه به مراکز علمی و دانشگاهی، مزیت‌ها و ویژگی‌های منطقه‌ای و اجرای طرح‌های جدید است. 
پزشکیان با اشاره به برخورد برخی ادارات و سازمان‌ها در ارتباط با مطالبات کارگاه‌ها، خاطر نشان کرد: برخی کارگاه‌ها به لحاظ سخت گیری بانک‌ها و سازمان‌ها به دنبال تعطیلی هستند و به آستانه ورشکستگی می رسند؛ از این رو این امر بار مالی بالایی را از حیث بیکاری نیروی‌های شاغل به تامین اجتماعی تحمیل می کند.
وی عنوان کرد: در این شرایط لازم است با رسیدگی و توجه به خواسته‌ها و مشکلات تولید کنندگان و کمک برای ادامه فعالیت کارگاه‌ها، جرائم کارفرمایان و کارخانجات به حداقل برسد و تسهیلات لازم برای تامین مطالبات فراهم گردد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر توجه جدی به منابع و زیرساخت‌ها اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف موانع و مشکلاتی وجود دارد که جنگ و جدل نمی تواند مشکلات را حل کند؛ از این رو لازمه موفقیت در جامعه وحدت و انسجام بخشی بوده و از سویی نیز  مدیریت و نظارت و کنترل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در ادامه این نشست رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیر موضوع احداث بیمارستان 327 تختخوابی تبریز هستیم و در بودجه سال 98 ایجاد بیمارستان در شیراز و تبریز پیش بینی شده است که در صورت اختصاص و حل مشکل زمین برای احداث بیمارستان سازمان تامین اجتماعی همکاری‌های لازم بعمل خواهد آمد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی اشتغال تامین اجتماعی جامعه سرمایه گذاری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یونس ژائله در نشست استاندار با فعالان اقتصادی تصریح کرد: دو و نیم میلیارد تومان از نظر ظرفیت منابع داخلی شامل منابع بانکی و خرید ارز و باقی اعتبار را نیز باید از طریق افزایش صادرات به کشورهای همسایه از جمله روسیه تامین کرد. 

وی به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: استان در انتهای خط گاز قرار دارد، در تامین آب و برق دارای مشکل است و این امر باعث شده تا در توسعه عقب بماند و در این راستا باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری خودمان در انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و همچنین از استاندار خواهشمندیم که پروژه انتقال آب ارس را با جدیت دنبال کنند.

وی از عدم همکاری و هم‌افزایی بانک ها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، سرمایه گذاری تعداد ۲۱ واحدصنعتی بزرگ با ۲۵۶ همت در استان امضا شد و اغلب آن‌ها نیز برای تامین منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ولی متاسفانه علی رغم تامین سهم آورده شخصی به میزان بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ولی بانک‌ها از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و در این راستا نیز آذربایجان‌شرقی در سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی ضعیف‌ترین استان است در حالی که باید از نظر جمعیتی، پنج درصد منابع این صندوق به این استان تخصیص یابد.

 در این مراسم سید باقر شریف زاده نایب‌رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، مهدی امینی رئیس خانه صنعت آذربایجان شرقی، نوید امجد رییس کمیسیون دانش بنیان و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی تبریز، سیدیوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز به بیان مشکلات و راهکار های اقتصادی تحقق شعار سال پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی