Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:49:37 GMT

مراتع جنوب دشت ورامین میزبان ۲۷ هزار دام سبک این منطقه شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۴۲۱

مراتع جنوب دشت ورامین میزبان ۲۷ هزار دام سبک این منطقه شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فدایی اردستانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پوشش منطقه ورامین بسیار عالی بود و ما در سنوات گذشته حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد رأس دامی از ۲۷ هزار رأس دامی که در حوزه منطقه حفاظت شده کویر و ۱۲ مکرش وارد مرتع می‌شدند ۱۲ هزار واحد دامی وارد می‌شد ولی امسال همه ۲۷ هزار رأس دامی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد فدایی اردستانی گفت: بارش‌های بسیار مناسب اواخر سال گذشته و اوایل امسال که باعث ورود حجم بسیار زیاد آب به مراتع جنوبی دشت ورامین و تالاب بندعلیخان گردید، سبب شد تا وضعیت پوشش گیاهی مراتع نسبت به سال گذشته بسیار مناسب باشد.

وی در ادامه افزود: ورامین رتبه اول تولید گوشت قرمز در استان تهران را دارا است که این پوشش گیاه این جایگاه را تقویت خواهد کرد لذا از همه دامداران می‌خواهیم به توصیه محیط بانان توجه کنند و به موقع وارد و خارج منطقه شوند و اجازه ندهند ریشه‌ها از بین برود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین افزود: با توجه به شرایط جوی اوایل امسال و بارش‌های شدید، ورود عشایر به مراتع ورامین با تأخیر چند روزه همراه شد که به منظور رفاه حال عشایر، مدت زمان ماندگاری آنان به مراتع افزایش چند روزه خواهد داشت.

کد خبر 4596552

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟