Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@00:20:48 GMT

روشهای طبیعی ازبین بردن خط اخم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۸۵۷

با گذر زمان خطوطی بر روی پیشانی باقی می‌ماند هر چند این یک عامل طبیعی بوده و راه فراری از آن وجود ندارد ولی خوشبختانه امروزه راهکارهای طبیعی وجود دارد که با کمک آن می‌توان مانع بروز خط اخم بر روی پیشانی شد و یا اینکه حداقل بتوانیم فرایند را به تعویق بیندازیم یا از شدت آن بکاهیم. ناطقان: خط اخم ابرو از بد ترین چین و چروک های صورت است چون اولین نقطه ای است که به چشم می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توان با راهکارهای ارائه شده در این مقاله از بین بردن خط اخم ابر را امکان پذیر کرد.


همانطور که می‌دانید زیبایی یکی از جنبه‌های مفید اعتماد به نفس فردی و جذابیت در یک شخص است زیبایی در ظاهر پوست و زیبایی از لحاظ اندام که هر یک جداگانه نقش بسزایی در جذابیت دارد.

اما این زیبایی نیاز به مراقبت روزانه و بالا دارد. مراقبت از زیبایی اندام با انجام حرکات ورزشی مناسب دائم، پیوسته و همچنین کنترل و بررسی میزان تغذیه، تاثیر بالایی دارد.

اما برای زیبایی ظاهری صورت که یکی از اصلی‌ترین بخش در زیبایی به شمار می‌رود نیاز به مراقبت جدی دارد که به دو شاخه‌ی مراقبت از پوست و مو تقسیم می‌شود، زیرا با گذر زمان به طور طبیعی پوست و مو تازگی و طراوت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم شما را با یکی از جنبه‌های زیبایی که دغدغه‌ی بسیاری از افراد به ویژه بانوان بشمار می‌رود آشنا کرده و برای رفع آن راهکارهایی را به شما پیشنهاد کنیم.

بیشتر بدانید : چگونه می توان خط اخم را از بین برد؟

بیشتر بدانید : تزریق چربی به صورت برای چه افرادی مناسب است


رفع خط اخم از روی پیشانی

همانطور که آگاهی دارید با گذر زمان خطوطی بر روی پیشانی باقی می‌ماند هر چند این یک عامل طبیعی بوده و راه فراری از آن وجود ندارد ولی خوشبختانه امروزه راهکارهای طبیعی وجود دارد که با کمک آن می‌توان مانع بروز خط اخم بر روی پیشانی شد و یا اینکه حداقل بتوانیم فرایند را به تعویق بیندازیم یا از شدت آن بکاهیم.

در ادامه مقاله روش‌های پیشنهادی را دراختیار شما قرار داده ایم اما در مرحله اول پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با دلایل بروز خط ابرو آشنا شده تا در صورت امکان میزان تکرار این عوامل را به حداقل برسانیم.

دلایل ایجاد خط اخم بر روی پیشانی چیست ؟

خط اخم ابرو
1. اولین عامل شایع ایجاد خط اخم ژنیک می‌باشد

عوامل ژنتیکی در مشخص کردن جنس پوست صورت شما تاثیر بسزایی دارد. جنس پوست مشخص کننده‌ی این است که آیا جنس پوست شما خیلی راحت خط اخم روی آن می‌افتد یا به راحتی به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد یا نه ؟

لذا تشخیص جنس پوست در مشخص کردن میزان تمرینات ورزشی و مدت زمان بهبود و بسیاری عوامل گوناگون تاثیر گذار است.


2. تاثیر پرتوها یا تابش ‌های خورشیدی بر ایجاد خط اخم

پرتوهای آفتاب به ویژه در فصل گرم تابستان و هم چنین در اواسط زمستان که زاویه‌ی تابش پرتو خورشید به گونه‌ای است که به پوست افراد بسیار آسیب می‌زند به همین دلیل است که همراه توصیه شده است حتی در روزهای معمولی از استفاده از کرم های ضد آفتاب غافل نشوید.

زیرا در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب پرتو فرا بنفش حاصل از انوار خورشید به پوست شما رسیده و الاستین و کلاژن پوست شما را از بین می‌برد و در نتیجه امکان ایجاد خط اخم در فرد را افزایش می‌دهد.


3. حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات باعث خط اخم می شود

سومین عامل شایع تکرار بیش از حد و طولانی مدت از حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات فردی می‌باشد

شاید برای خودتان پیش آمده باشد که برای نشان دادن ناراحتی و عصبانیت خود به جای استفاده از زبان و بیان ناراحتی خود به فرد مقابل از حرکات صورت خود استفاده کنید.

اما بروز خط اخم بر روی پیشانی تنها ناشی از ناراحتی و عصبانت فرد و درنتیجه اخم کردن آن نیست بلکه حتی بالا و پایین بردن بیش از حد ابروان و همچین خندیدن طولانی مدت برای پوست خوب نبوده و در مدت زمان طولانی ایجاد خط در کنار لب و پیشانی و حتی گوشه چشم را نیز در پی دارد.


4. استرس بیش از حد در فرد باعث ایجاد خط اخم می شود

این عامل با عامل قبلی پیوند دارد. زیرا در صورتی که عصبانیت و استرس در فرد افزایش یابد باعث می‌شود فرد ناخود آگاه به دچار تغییر درحالات صورت می‌شود درنتیجه با توجه به مورد قبل در مدت زمان طولانی استرس نیز باعث ایجاد خط بر در کنار لب و پیشانی و حتی گوشه چشم را در پی دارد.


5. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر ضرری که برای سلامتی شما دارد و سوای از بلاهای که بر سر شما می‌آورد، می‌تواند چروک های اطراف دهان شما را به خاطر تکرار میمیک خاص خودش افزایش دهد.

سیگار همچنین بر روی رگ های خونی شما اثر می‌گذارد و اندازه‌ی آنها را تغییر می‌دهد که این تغییر اندازه موجب کاهش رسیدن اکسیژن به بافت های بدن و در نتیجه چین و چروک می‌شود.


درمان خانگیو طبیعی خط اخم

خط اخم ابرو بر اثر اخم های مکرر و ایجاد استایل های خاص بر روی صورت به وجود می‌آید و اکثر افراد برای از بین بردن آن از بوتاکس کمک می‌گیرند. این در حالی است که شما می‌توانید آن را بدون استفاده از بوتاکس و با روش های ساده و خانگی زیر به راحتی انجام دهید.

روش های خانگی موثری برای بسیاری از امور از جمله از بین بردن خط اخم ابرو وجود دارند. این روش ها از نظر علمی اثبات شده نیستند اما توانسته‌اند مشکل افراد زیادی را حل کنند و بسیاری از افراد به آن ها ایمان دارند. ما در این قسمت برای شما تعدادی از روش های خانگی ساده اما موثر را بیان می‌کنیم تا به کمک آن ها به راحتی خط اخم ابروی خود را از بین ببرید.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و به اندازه‌ی کافی آب بنوشید: آب یکی از مهم ترین عناصر زیبایی است که بدون آن زیبایی بی معنا خواهد بود، اگر به اندازه‌ی کافی آب مصرف کنید بافت های پوست شما بهتر شکل می‌گیرد و از بروز خم ابرو جلوگیری می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از امگا 3به بافت های خود آبرسانی بیشتر کنید.

به اندازه‌ی کافی بخوابید تا پوستتان ترمیم شود: خوابیدن یکی از اموری است که برای ریکاوری بدن امری حیاتی به شمار می‌رود، خواب درست می‌تواند شما را شاداب تر و پوست شما را لطیف تر کند. توصیه می‌شود از خوابیدن به صورت خودداری کنید چرا که پوست صورت دچار کشیدگی می‌شود.

ضدآفتاب را فراموش نکنید: چند سالی است که همه‌ی ما به خوبی از مضرات اشعه‌های فرابنفش خورشید آگاهی داریم و یکی از محافظت کننده های این اشعه ها ضد آفتاب ها می‌باشند. بهتر است در هر فصلی که هستید چه زمستان، چه تابستان چه ... از یک ضدآفتاب استفاده کنید و آن را به نرمی بر روی پوست خود بمالید. علاوه بر این شما می‌توانید از عینک آفتابی هم برای حفظ کردن چشم های خود از اشعه های خطرناک خورشید استفاده کنید.

مرطوب کننده را فراموش نکنید: مرطوب کننده ها به خوبی به پوست شما آب رسانی می‌کنند و آن را نرم و لطیف نگه می‌دارند. سعی کنید با توجه به نوع پوستی که دارید از یک نرم کننده‌ی مناسب به طور منظم استفاده کنید.

لایه بردارها در جای خود مفیدند: کرم های لایه بردار به پوست شما کمک می‌کنند تا بافت جدیدی را نمایان سازد، البته باید دقت داشته باشید که استفاده از لایه بردار ها به دفعات زیاد می‌تواند برای پوست شما مضر باشد و خشکی پوست را در پی داشته باشد. توصیه می‌شود حداکثر یک بار در هفته از لایه بردارهای پوست استفاده کنید.

از سفیده‌ی تخم مرغ کمک بگیرید;‌ آن را بین چشم و ابروی خود بمالید

با کمک ماست و آبلیمو و کپسول ویتامین E مخلوطی بسازید;‌ به مدت 10 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید

از روغن بادام یا نارگیل کمک بگیرید;‌ خط اخم ابرو را به کمک آن ماساژ دهید

روغن تخم کتان بخورید;‌ 2 تا 4 بار در روز

پوره‌ی آووکادو : از پوره‌ی آووکادو ماسکی تهیه کرده و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید


با تمرین کردن خط اخم خود را از بین ببرید

عده‌ای بر این باورند که تمرین های خاصی وجود دارند که می‌توانند به بهتر شدن خط اخم کمک کنند، این در حالی است که ممکن است دیگران بر این باور باشند که اصلا این کار جواب نخواهد داد.

برای این کار از هر دو دست خود کمک بگیرید، اول از همه کف دست راست خود را بر روی سمت راست پیشانی خود قرار دهید و آن را محکم نگه دارید، در همین حال کف دست دیگر خود را در قسمت دیگر پیشانی خود بگذارید و آن را به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

این کار را برای قسمت دیگر تکرار کنید.

توصیه: توصیه می‌شود این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

هر یک از روش هایی که در این مقاله گفته شد می‌توانند برای کاهش خط اخم مفید باشند با این حال بهتر است برای انجام هر کاری با پزشک مشورت کنید.

برچسب ها: روش طبیعی ، خط اخم ، از بین بردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روش طبیعی خط اخم از بین بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟

به گزارش «تابناک»، خوب، اگر شما هم گوش‌های مودار دارید ، دیگر بیش از این ناراحت نباشید!

موهای گوش چه کاری انجام می دهند؟

موهای گوش همراه با موم گوش، به عنوان یک مانع محافظتی عمل می کنند تا آلودگی ، ذرات، باکتری ها و میکروب ها به گوش داخلی شما نرسد و باعث ایجاد عفونت نشود.

چه عواملی باعث رشد موهای زائد گوش می شود؟
اگرچه داشتن یک پوشش نازک از مو کاملاً طبیعی و سالم است ، اما بعضی از مردان به دلیل افزایش سطح هورمون بعد از ۳۰ سالگی ، رشد موهای ضخیم در ناحیه گوش خارجی و گاهی اوقات گوش داخلی را نیز دارند.

رشد بیش از حد مو در مردان جوان غیر معمول است هر چند غیر محتمل نیست.

در مواردی نادر ، زنان نیز ممکن است به دلیل اختلالات غدد درون ریز گوش های مودار داشته باشند.

آیا باید موهای گوش را از بین ببرید؟
این جهش ناگهانی در رشد تارهای ضخیم و ناخواسته به گوش شما ظاهری بوته ای می دهد.

از بین بردن این موها یک نیاز اساسی برای هر مرد متروجنسی است که می خواهد ظاهری مرتب و شیک را به رخ بکشد.

چگونه موهای گوش را از بین ببریم؟
بیایید با ما در اینجا موثرترین و نسبتاً بدون درد ترین روش های از بین بردن موهای زائد گوش را بشناسیم!

موبرها:
پیرایش ساده ترین ، سریع ترین و راحت ترین روش برای کاهش موهای گوش است

آناتومی پیچیده گوش هنگام برداشتن رشد موهای ضخیم و درشت گوش ما را به چالش می کشد.

موبرهای عصر جدید با داشتن تیغه های چرخشی نوک گرد هیپو آلرژیک و طراحی جمع و جور به طور موثر می توانند موهای جوانه زده از گوش داخلی شما را بدون هیچ گونه بریدگی و زخم کاهش دهند.

شما می توانید از آنها برای به حداقل رساندن فاز ناخواسته در لبه ها ، جلو و عقب لاله گوش خود بدون نیاز به تحمل ذره ای درد استفاده کنید.

این گجت های نظافتی عصر جدید با طراحی سری براق ، سرهای قابل تعویض چرخشی ، بازیابی مکش خلا (برای تمیز کردن آسان) امکان ایجاد کانتور بیشتر ، برش کامل زاویه ای و دسترسی آسان در مناطق سخت را فراهم می کند.

با این وجود ، در اینجا محدودیت های این روش ذکر می شود که باید قبل از سرمایه گذاری در مورد این روش در نظر بگیرید:

– نتایج کوتاه مدت

– عدم دقت

– نیاز به تکرارهای مکرر

نکته تخصصی: حرکات دایره ای ایجاد کنید تا به طور موثر اصلاح کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. روزانه از آن استفاده کنید تا موهای گوش خود را از دید دور نگه دارید.

از بین بردن موهای زائد با لیزر (LHR):
این یک روش با فن آوری مدرن، موثر ، مناسب و بدون درد برای از بین بردن موهای زائد گوش است.

ایمنی و دقت بی نظیر لیزر موهای زائد، آن را به سرمایه گذاری شایسته ای برای از بین بردن رشد موهای زائد گوش یکبار و برای همیشه تبدیل کرده است.

برای آقایانی که در تمام مدت بزرگسالی خود در تلاش برای کنترل رشد نکردن موهای گوش خود بوده اند ، LHR امری است که ارزش امتحان کردن را دارد. این روش باعث کاهش بدون درد و دائمی موهای گوش می شود.

متخصصان پوست از پالس های یک پرتوی لیزر متمرکز برای از بین بردن فولیکول های موی ناخواسته و عدم رشد مکرر آن، بدون آسیب رساندن به پوست حساس لاله گوش استفاده می کنند.

برای دستیابی به رضایت مطلوب درمان ممکن است چند جلسه طول بکشد.

با این حال ، ارزش انتظار را دارد! به محض اینکه درمان را کامل کردید ، دیگر می توانید از تلاش و هزینه مادام العمر خود صرف نظر کنید که روش های خانگی یا DIY مانند کرم های اپیلاسیون و شیو شامل آن می شوند.

بهترین مزیت لیزر مو این است که برای انواع پوست و مو مناسب است.

لطفا توجه داشته باشید ، متخصصان پوست مجرب LHR را برای کاهش رشد مو فقط در لاله گوش خارجی و نه مجاری گوش داخلی توصیه می کنند.

در هنگام انتخاب LHR ، چند عاملی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

– درمان حرفه ای در کلینیک

– برای دستیابی به بهترین نتیجه به چندین جلسه نیاز دارد

– نکته تخصصی: برای یک تجربه ایمن و راحت به کلینیکی بروید که دارای یک تیم پزشکی مجرب و آخرین فن آوری لیزر باشد.

موچین:
این کار شامل برداشتن تار های منفرد از ریشه با استفاده از یک موچین است.

اگر فقط چند موی سرگردان از گوش هایتان خارج شده اند ، موچین راهی آسان برای از بین بردن و به حداقل رساندن آنها برای چند هفته است.

با این حال ، این روش کاملاً بدون درد نیست ، به یاد داشته باشید که برای به حداقل رساندن آسیب ، از موچین هایی با سر کند استفاده کنید.

فواید و مضرات سشوار برای مو

از کشیدن توده های مو به یک باره اجتناب کنید زیرا باعث ناراحتی قابل توجهی می شود! از چسباندن موچین در عمق کانال گوش داخلی خودداری کنید زیرا می تواند باعث آسیب دائمی شود.

در زیر برخی از موارد منفی مرتبط با موچین ذکر شده است:

– روشی خسته کننده و دردناک

– ممکن است باعث آسیب و عفونت شود

نکته تخصصی
برای جلوگیری از التهاب پوست ، از پک های یخ یا از یک محلول قابض استفاده کنید. موچین خود را قبل و بعد از استفاده با یک سواب الکل تمیز کنید.

به غیر از اینها ، کرم های اصلاح ، اپیلاسیون و کرم های موبر نیز برخی از روش های خانگی DIY هستند که ممکن است بتوانید برای از بین بردن موهای زائد گوش خود استفاده کنید.

با این حال ، ممکن است باعث خونریزی ، سوختگی و واکنش های آلرژیک شوند.

ایده تراشیدن گوش با تیغ یا ریختن موم داغ یا ماده شیمیایی خشن حاوی کرم های رفع کننده مو در گوشهای ظریف بسیار خطرناک است.

بهترین کار این است که از استفاده از آنها دوری کنید یا حداقل هنگام استفاده از آنها از یک متخصص سالن کمک بگیرید.

هزینه از بین بردن موهای زائد گوش با لیزر در ایران چقدر است؟
هزینه تخمینی لیزر برای از بین بردن موهای زائد گوش به ازاء هر جلسه در سال ۱۳۹۹ تقریباً ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

البته بسته به نوع تجهیزات لیزر مورد استفاده ، اعتبار کلینیک و پیچیدگی مورد ، می تواند تاکمی افزایش یابد.

پکیج لیزر موهای زائد گوش با لیزر مقرون به صرفه است زیرا تنها در چند جلسه نتایج دلخواه حاصل می شود.

دیگر خبرها

  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی