Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:52:02 GMT

انجام رایگان بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کاشت حلزون شنوایی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۸۹۹

انجام رایگان بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کاشت حلزون شنوایی

به گزارش ایسکانیوز، هومن نریمانی به مناسبت هفته سلامت و شعار نخستین روز این هفته مبنی بر دسترسی عادلانه به خدمات سلامت درباره کاشت حلزون ناشنوایی گفت: یکی از اهداف عالی نظام سلامت در جمهوری اسلامی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دارد و در مبحث نظام سلامت نیز قید شده توزیع عادلانه خدمات سلامت است که یکی از مصداق‌های آن کاشت حلزون شنوایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاشت حلزون شنوایی از سال ۱۳۷۲ در ایران شروع شده و طی ۲۶ سالی که کاشت حلزون در کشور انجام شده است از ابتدای امر هیات امنای صرفه جویی ارزی به عنوان حامی اصلی و مدیر راهبری این پروژه در کشور بوده است.

نریمانی با بیان اینکه سالانه ۲ تا ۳ هزار کودک ناشنوا و کم شنوا در کشور متولد می‌شوندگفت: زمانی‌که خانواده‌های کودک ناشنوا یا کم شنوا به مراکز کاشت حلزون مراجعه می‌کنند، ابتدا برای آنها اقدامات درمانی همچون استفاده از وسایل کمک شنوایی و سمعک انجام می‌شود و اگر اقدامات درمانی پاسخگو نباشد، بیمار کاندیدای کاشت حلزون شنوایی می‌شود.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه سن طلایی کاشت حلزون شنوایی کمتر از ۴ سالگی است، گفت: البته در شرایطی در بالای ۴ سال نیز امکان کاشت حلزون شنوایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۲ تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام شده است، افزود: هزینه کاشت حلزون شنوایی، ۵۰ میلیون تومان است که شامل هزینه‌های خرید پروتز، حق العمل جراحی، هتلینگ بیمارستانی و حمایت‌های بعد از کاشت حلزون مانند ۱۰۰ جلسه گفتار درمانی و بازتوانی شنوایی است.

نریمانی گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ۴۴ میلیون تومان از هزینه کاشت حلزون شنوایی را برای این بیماران پرداخت می‌کند و ۶ میلیون دیگر توسط خود خانواده‌‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در زمینه کاشت حلزون شنوایی در خاورمیانه رتبه اول و در دنیا جزو ۱۰ کشور اول هستیم و طی ۴ سال گذشته ۱۵۹ میلیارد تومان توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت کاشت حلزون شنوایی برای ۴۲۲۶ هزار کودک در ۱۱ مرکز درمانی سراسر کشور پرداخت شده است و این موضوع در راستای دسترسی عادلانه به خدمات است.

وی یادآور شد: مشکلاتی را در زمینه تحقق بودجه خرید پروتز کاشت حلزون داشته‌ایم به صورتی که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اصلا بودجه در نظر گرفته شده تحقق پیدا نکرده و در سال ۹۶ نصف بودجه و در سال ۹۷ از ۵۴ میلیارد تومان ۵ میلیارد تحقق پیدا کرد لذا در سال‌های اخیر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از محل اعتبارات داخلی خود اقدام به تامین پروتزهای کاشت حلزون شنوایی کرده و حمایت‌های لازم در این راستا ضروری است.

انتهای پیام/

20 / 20 شنوایی کم شنوایی کاشت حلزون مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی هومن نریمانی هفته سلامت کاشت حلزون ناشنوایی انجام رایگان بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کاشت حلزون شنوایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شنوایی کم شنوایی کاشت حلزون هفته سلامت کاشت حلزون ناشنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: برای غنی سازی زمین‌های دیم و کاشت درختان مثمر در زمین‌های شیب دار،  طرح توسعه باغات دیم در ۶۲ هکتار از منطقه لامسیرک شهر اردل انجام شد که پس از به اتمام رسیدن گود برداری کشاورزان بصورت خودجوش و با راهنمایی کارشناسان این مدیریت اقدام به کاشت هسته‌های بادام، نهال‌های انگور و انجیر کردند.
وحید طهماسبی افزود: در بازدید از این زمین‌ها ۷۵درصد از هسته‌ها و نهال‌های کاشته شده جوانه زدند.
وی گفت: این طرح شامل ۱۹هزار گود است که در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
طهماسبی ادامه داد: با اجرای این طرح از هدر رفت آب‌های روان و فرسایش خاک جلوگیری و افزایش تولیدات باغی و اشتغال زایی را به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی