Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@13:43:24 GMT

گفت و شنود/ گفته باشم!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۰۴۱

گفت و شنود/ گفته باشم!

شعور ملت را دستکم گرفته‌اند. خواجه حافظ هم می‌داند که همه مشکلات دولت زیر سر مدعیان اصلاحات بوده است.

به گزارش مشرق، کیهان در گفت و شنود امروزش نوشت:

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته است، انتخابات نزدیک است، اصلاحات باید سفره خود را از دولت جدا کند!

گفتم: روزی که جیک‌جیک مستونشون بود، فکر زمستونشون نبود؟! اینهمه مشکل به مردم تحمیل کرده‌اند حالا به بازی «کی بود، کی بود؟ من نبودم»! روی آورده‌اند؟!

گفت: به بیان دیگر اعتراف می‌کنند که غیر از آسمان و ریسمان کردن و پشت هم‌اندازی هیچ هنر دیگری ندارند!

گفتم: طی چند سال گذشته همه کاره دولت بوده‌اند و حالا که پای انتخابات و پاسخگویی به مردم پیش آمده است، می‌خواهند سفره خود را از دولت جدا کنند؟!

گفت: شعور ملت را دستکم گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه حافظ هم می‌داند که همه مشکلات دولت زیر سر مدعیان اصلاحات بوده است.

گفتم: یارو به کلانتری مراجعه کرد و گفت، جناب سروان! طوطی من گم شده است. افسر نگهبان گفت؛ ما که نمی‌توانیم یک اکیپ را برای پیدا کردن آن بفرستیم. یارو گفت؛ فقط خواستم بگویم که اگر پیدا شد و درباره تریاک و هروئین و سرقت مسلحانه و این‌طور چیزها حرفی زد، به شما گفته باشم که نظر خودش را بیان کرده و به من ربطی ندارد!

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل روزنامه کیهان گفت و شنود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟

«دولت مصر به تازگی از طرح جدید خود برای آتش بس در جنگ غزه رونمایی کرده است. طرحی که در ادامه ابتکارهای پیشین مصری‌ها در این رابطه قرار دارد و البته اما و اگرهای زیادی در مورد به نتیجه رسیدن این طرح وجود دارد.»

به گزارش ایسنا، الف نوشت: یکی از میانجی گران فعال در جریان جنگ غزه با هدف برقراری آتش بس، دولت مصر بوده است. در این راستا این کشور میزبان چندین دور رایزنی و مذاکره با مقام های ارشد حماس و رژیم اشغالگر قدس بوده و بر آن بوده تا ابتکارات مطرح شده از سوی خود جهت برقراری آتش بس در نوار غزه را محقق سازد. به تازگی نیز در جریان سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به منطقه شاهد طرح ابتکار جدید دولت مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه بوده ایم. 

طرحی که جزئیات چندانی از آن به بیرون درز نکرده با این حال به این نکته اشاره شده که در قالب آن مبادله اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل صورت می گیرد و البته که شاهد یک آتش بس سه هفته ای خواهیم بود. آتش بسی که هدف اصلی آن جلوگیری از حمله به شهر رفح است. در عین حال دولت مصر خواستار آن شده که در روند بازگشت فلسطینی های ساکن در شمال غزه به خانه های خود بازرسی آن ها بر عهده نیروهای مصری و نه اسرائیلی باشد. با این همه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی تاکید دارند که بعید است که این ابتکار، ماهیت عملیاتی به خود بگیرد. 

دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا آتش بس موقت و مبادله اسرا در قالب آن گزینه ای است که کاملا در قالب اهداف و منافع رژیم صهیونیستی است. در این چهارچوب رژیم صهیونیستی هم می توانند اسرای خود را آزاد کرده و تا حدی از شدت فشارهای داخلی علیه خود بکاهد و هم گزینه حمله به رفح و جنگ افروزی علیه مردم غزه را نیز همچنان روی میز داشته باشد. معادله ای که حماس آن را رد کرده و تاکید نموده که هر توافق آتش‌بسی بایستی ماهیت دائم و نه موقت داشته باشد. 

با این همه، حداقل به یک دلیل، به نظر نمی رسد که آتش بس در جنگ غزه از کانال مصر محقق شود. دلیل این موضوع نیز در جهت گیری های بین المللی و البته سیاست داخلی مصر نهفته است. مصر از نظر سیاسی پیوندهای نزدیکی را با جهان غرب و البته رژیم اشغالگر قدس دارد. دولت مصر چندین دهه است که به توافق صلح با اسرائیل رسیده و البته که شدیدا نیز به کمک های قدرت های غربی به اقتصاد خود وابسته است. 

در جریان جنگ غزه نیز شاهد بودیم که مصر همسو با درخواست های صهیونیست ها و قدرت های غربی، مرز مشترک خود با نوار غزه را به طور کامل بست. از این رو، این کنشگر نمی تواند طرحی را ارائه کند که در برگیرنده منافع ملت و مقاومت فلسطین هم باشد. جدای از این ها، نباید از یاد ببریم که جنبش حماس گرایش‌های اخوانی قابل توجهی دارد. این در حالی است که جنبش اخوان المسلمین تا حد زیادی در مصر تحت سرکوب دولت مرکزی این کشور قرار دارد و حتی دولت مصر پیروزی حماس در جنگ غزه را یک چالش بزرگ برای خود در عرصه سیاست داخلی اش ارزیابی می کند. 

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر نمی رسد که آتش بس عادلانه ای در جنگ غزه از رهگذر ابتکارات دولت مصر برقرار شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شنود اقتصادی
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • (ویدیو) طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت رئیسی
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم