Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال شدن کانون‌های ریزگرد در عراق و عربستان باعث شد سازمان هواشناسی خوزستان اخطاریه‌ای را در این جهت صادر کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،‌ با فعال شدن کانون‌های ریزگرد خارجی، چند شهر استان خوزستان روز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه را میزبان گرد و غبار خواهند بود که بر این اساس سازمان هواشناسی خوزستان اخطاریه‌ای را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اخطاریه آمده: بررسی تصاویر ماهواره گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش‌هایی از شمال کشور عربستان به سمت استان خوزستان می‌باشد که نتیجه آن کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گردو خاک از صبح روز دوشنبه ابتدا در مناطق غربی و جنوب غربی و سپس مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان خواهد بود.

گفتنی است به همین دلیل ساعاتی پیش، استانداری خوزستان مدارس نوبت صبح شهرهای آبادان ،خرمشهر ، شادگان و اروندکنار را تعطیل اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوزستان سازمان هواشناسی گرد و خاک ریزگردهای خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس تصاویر رادار و ماهواره  از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

محمد سبزه زاری افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای و ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد، اظهار کرد: یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت؛ و طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

سبزه زاری گفت: شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.
در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.  

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار