Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۳ منبع حاضر در یک نشست محرمانه وزیر خارجه آمریکا با رهبران نهاد‌ها و جوامع ایرانی-آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفته اند که مایک پمپئو در این جلسه پشت در‌های بسته تاکید کرده است که دولت دونالد ترامپ به دنبال هیچ گونه اقدام نظامی در داخل ایران برای تغییر حکومت این کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع همچنین گفته‌اند که وزیر خارجه آمریکا در صحبتهایش تلاش کرده از گروه مجاهدین خلق (منافقین) که مورد اقبال و توجه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ هستند، کاملا فاصله بگیرد.

براساس این گزارش، این جلسه دوشنبه گذشته با حضور مایک پمپئو و رهبران ۱۵ نهاد و سازمان ایرانی-آمریکایی در هتل دالاس برگزار شده است. پمپئو در این نشست ابتدا به مدت محدود سخنرانی کرده و سپس به سوالات این افراد پاسخ داده و بیشتر وقت جلسه به سوال و جواب گذشته است.

به گفته این منابع، یک سوال عمده این جلسه این بوده است که اگر تغییر حکومت از طریق داخلی اتفاق نیافتد بعد چه خواهد شد؟ وزیر خارجه آمریکا گفته، ما کاملا محتاط هستیم که از زبان تغییر حکومت استفاده نکنیم. وی سپس تاکید کرده است که دولت ترامپ به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست.

آکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داد که پمپئو در این جلسه برای توضیح موقعیت دولت نسبت به ایران از عبارات غیرمستقیم و ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده است.

پمپئو گفته؛ ماموریت ما دادن فرصت به آنهاست، ایجاد آن و فراهم کردن حمایت انتقالی، بهترین نفع برای ما این است که رهبران آن‌ها (ایران) غیرانقلابی باشند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، پمپئو در پاسخ به سوالی گفته است که اگر دولت ترامپ در حوادث بعد از انتخابات سال ۲۰۰۹ (فتنه ۸۸) روی کار بود خیلی متفاوت‌تر از دولت باراک اوباما اوضاع را مدیریت می‌کرد.

آکسیوس در ادامه گفته است که پمپئو در عین حال نگفته که اگر آن‌ها بودند دقیقا چگونه عمل می‌کردند.

پمپئو همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که تحریم‌ها به مردم عادی آسیب نزند هم جواب داده است؛ «هیچ تضمینی وجود ندارد..»

این درحالیست که مقامات آمریکایی از جمله خود پمپئو پیش از این بار‌ها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریم‌ها حکومت ایران است و مردم ایران به هیچ وجه هدف تحریم‌های اقتصادی نیستند. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که در حال کمک به مردم ایران هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»