Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:49:20 GMT

لابی صهیونیست‌ها در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۸۹۹

لابی صهیونیست‌ها در آمریکا

تهران- ایرنا- آمریکا مبنای زیست بین‌المللی خود را بر تحریم، تنبیه و ایجاد محدویت و ممنوعیت قرار داده است و در مورد چین هم از همین قاعده استفاده می‌کند. با توجه به اینکه حجم مبادلات اقتصادی چین و آمریکا خیلی زیاد است، ترامپ می‌خواهد دست و پای چین را در دیگر نقاط دنیا کوتاه کند و بر صادرات چین به آمریکا نیز تعرفه ببندد که بتواند تراز اقتصادی و تجاری خود را نسبت به چین مثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه روزان در یادداشتی به قلم احمد محمدی انارکی نماینده مجلس می نویسد: سفرای آمریکا در دیگر کشورها مسئولان آن کشورها را مجبور می‌کنند نظرات اقتصادی و سیاسی آمریکا را پیاده کنند و از روش تهدید به قطع رابطه هم استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه امروزه، امر سرمایه گذاری در دنیا توسط شرکت‌های خصوصی چند ملیتی انجام می‌شود، ایالات متحده آمریکا از طریق تهدید به مجازات شرکت هایی که مطابق سیاست‌ های آن دولت عمل نمی‌کنند اهداف خود را نسبت به کشورهای رقیب پیش می‌برد.

در خصوص درخواست ترامپ از نتانیاهو البته باید به گونه‌ای متفاوت به موضوع نگاه کرد، چراکه آمریکا نسبت به رشد اقتصادی اسرائیل حساسیت ندارد بلکه از نفوذ بلوک شرق کلاسیک در اسرائیل و منطقه هراس دارد.

با وجود پمپئو، بولتون و خود دونالد ترامپ، هر تصمیم و اقدام اینچنینی، غیر منتظره و غافلگیر کننده نیست و در واقع دنیا به این طرز نگاه آمریکایی‌ها عادت کرده است. مثلث مستقر در کاخ سفید، ضد ایرانی است و حتی می‌توان نگرانی از سرمایه گذاری چین در اسرائیل را در همین راستا دانست و باید اذعان کرد که ما انتظار اتخاذ چنبن تصمیماتی از طرف آمریکا علیه چین و هر کشور دیگری را داریم.

با توجه اینکه لابی صهیونست‌ها در آمریکا قوی است و ارتباط اسرائیل و آمریکا یک پیوند عمیق و نامتعارف است، هر حرکت و فعالیتی در اسرائیل از جنبه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای یهودیان آمریکایی و دولت آن کشور مهم است.

نتانیاهو هدایایی چون شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس و تروریستی نامیدن سپاه را از ترامپ دریافت کرد و رای لازم را برای ادامه نخست وزیری خود به دست آورد. اگر هم قبلا به ترامپ قول داده که مانع سرمایه گذاری چینی‌ها می‌شود برای پیروزی در انتخابات بود و فعلا که خرش از پل عبور کرده است تا مدتی به این درخواست آمریکا توجه نمی‌کند.
چین با جمهوری اسلامی ایران معادلات و مبادلاتی دارد که این موضوع از طرف آمریکا نادیده گرفته نمی‌شود و بعید نیست که گفته شود در همین راستا مواظب است تا چین در حوزه‌های تحت نفوذ ایالات متحده آمریکا، جای پا محکم نکند.

منبع: روزنامه روزان؛ 1398،2،2
گروه اطلاع رسانی **9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روزنامه روزان تراز اقتصادي و تجاري آمريكا رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان

بعد از اقداماتی که دانشگاهیان کشورهای مختلف به ویژه اروپا برای بایکوت علمی و آکادمیک محققان صهیونیست به دلیل جنگ وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه انجام داده‌اند، هشدارهای زیادی در محافل عبری درباره عواقب این تحریم‌ها مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بحبوحه خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی که به دانشگاه‌های سراسر جهان گسترش یافته است رسانه‌های عبری درباره تشدید بایکوت علمی و آکادمیک محققان و پژوهشگران اسرائیلی در دانشگاه‌های خارجی هشدار دادند.

رسانه‌های عبری به نقل از «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم اشغالگر اعلام کردند که او قصد دارد در اسرع وقت یک طرح عملی برای مقابله با بایکوت آکادمیک اسرائیل در دانشگاه‌های خارجی ارائه کند اما چنین طرحی نیاز به بودجه زیادی دارد.

بعد از آغاز تظاهرات‌های گسترده علیه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های وحشیانه آن علیه مردم غزه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا هشدارهای زیادی درباره اینکه رژیم صهیونیستی با یک بایکوت دانشگاهی بی‌سابقه مواجه شود مطرح شده است.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که چنین تحریمی علیه اسرائیل می‌تواند دانشگاه‌های آن را به خطر بیندازد و آسیب شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد خواهد کرد.

پروفسور «مانوئل تراخنبرگ» مدیر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه شورای عالی آموزش این رژیم اعلام کرد که روابط بین‌المللی مجرای اکسیژن دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها لوله اکسیژن صنایع و امنیت هستند و اگر بخش آکادمیک آسیب ببیند صنایع اقتصادی و امنیتی نیز به شدت متضرر خواهد شد.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد

وب سایت تایمز اسرائیل نیز اعلام کرد که گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت نوآوری، علم و فناوری اسرائیل نشان می‌دهد که تمایل پژوهشگران دانشگاهی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان اسرائیلی خود بعد از 7 اکتبر یعنی جنگ غزه تاکنون به شدت کاهش یافته است.

این رسانه عبری تصریح کرد که بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از جنگ، وزارت نوآوری، علم و فناوری در حالی که هیچ برنامه‌ای ندارد می‌گوید که کمیته‌ای را برای مقابله با بایکوت آکادمیک که به رهبری دانشگاهیان کشورهای اروپایی علیه محققان اسرائیلی اعمال شده، تشکیل خواهد داد.

این وب سایت صهیونیستی اعلام کرد که نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند از جمله کشورهای پیشرو در تحریم آکادمیک محققان اسرائیلی هستند و به این لیست باید ایتالیا را هم اضافه کنیم که پیشتر سابقه طولانی و مهم در همکاری دانشگاهی با اسرائیل داشت. همچنین بلژیک نیز در زمره همین کشورها قرار دارد که در جامعه تحقیقاتی اروپا سرآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو