Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مدير آب و خاک جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: جاري شدن سيلاب 750 ميليارد ريال در به بخش آب و خاک اين استان خسارت وارد کرده است.

« عباس صالحي » روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نگهداري از 43 سد و بند خاکي در حوزه اختيارات جهاد کشاورزي استان مرکزي قرار دارد که بر اساس بازديد هاي انجام شده جاري شدن سيلاب تا 21 فروردين ماه امسال به 10مورد از اين سازه هاي آبخيزداري، 70 ميليارد ريال خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: جاري شدن سيلاب بر اساس برآوردهاي اوليه انجام شده به ايستگاه پمپاژ و فيلتراسيون 200 هکتار از طرح هاي آبياري نوين استان مرکزي، حدود 20 ميليارد ريال خسارت وارد کرده است.
مدير آب و خاک جهاد کشاورزي استان مرکزي، 130 ميليارد از خسارت هاي وارد شده به اين بخش را مربوط به جاده هاي بين مزارع دانست و ادامه داد: جاري شدن سيلاب در روستاهاي استان به 130 کيلومتر از جاده هاي بين مزارع خسارت وارد کرده است.
صالحي افزود: آبگرفتگي جاده ها و تخريب پل ها عمده خسارت هاي وارد شده به جاده هاي بين مزارع روستاهاي استان مرکزي بوده است.
وي خاطر نشان کرد: جاري شدن سيلاب در شهرستان هاي استان مرکزي 130 ميليارد ريال به 121 رشته قنات استان خسارت وارد کرده است.
مدير آب و خاک جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: عمده خسارت هاي سيلاب به چاه ها، کوره ها و قنات هاي استان وارد شده است.
وي ادامه داد: بر اساس برآوردهاي اوليه انجام شده تا 21 فروردين امسال 392 کيلومتر از شبکه انتقال آب کشاورزي استان مرکزي در سيلاب اخير دچار خسارت شده و ميزان خسارت وارد شده حدود 400 ميليارد ريال است.
مدير آب و خاک جهاد کشاورزي استان مرکزي افزود: سيلاب خسارت هاي فراواني را به زير بخش هاي آب و خاک اين استان وارد کرده است.
سه هزار و 600 رشته قنات در استان مرکزي وجود دارد.
1955/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد