Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:44:25 GMT

طلبگی شغل نیست و یک رسالت است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۰۲۲

طلبگی شغل نیست و یک رسالت است

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دیروز یک شنبه همزمان با جشن نیمه شعبان و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) جشن بزرگ انتظار و مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، جمعی از ائمه جمعه شهرستان‌های استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، امام جمعه بناب، نمایندگان مجلس خبرگان، جمعی از مسئولان، اساتید حوزه، طلاب، خانواده‌های طلاب و قشرهای مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشن ۳۶ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (ع) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

آیت الله شیخ جواد مروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با تبریک سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت و نیز با بیان اینکه کسب علم برای طلبه شغل نیست بلکه یک رسالت است؛ گفت: این رسالت هم رسالت جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت حوزه و طلاب مسلح شدن به سلاح علم برای مبارزه با دشمنان این مکتب است؛ افزود: طلبگی شغل نیست بلکه یک رسالت است.

استاد حوزه علمیه قم سپس ضمن تبریک به طلابی که امروز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند، خطاب به آنها بیان کرد: طلابی که رسالت سربازی حضرت ولی عصر (عج) را به دوش می‌گیرید بدانید که انجام این رسالت بزرگ باید با معنویت قرین باشد.

آیت الله مروی تصریح کرد: امروز مسئولیت سنگینی بر عهده شما واگذار می‌شود که این مسئولیت سنگین باید با معنویت همراه باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم علما و طلاب خدمت به مردم است؛ اذعان کرد: در جریان سیل اخیر در کشور روحانیون و طلاب به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کردند و حوزه علمیه قم با تعطیل کردن دروس حوزه اساتید و طلاب خود را به مناطق سیل زده کشور گسیل داشت.

آیت الله مروی یادآور شد: انصافاً حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب نیز در این امر خیر حضور گسترده‌ای داشته و به یاری سیل زدگان کشور شتافتند، لذا نباید ارزش خدمت به مردم را از دست بدهیم.

این گزارش حاکی است، در این جشن بزرگ پس از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مداحی ۳۶ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از ۷۰۰ طلبه برادر و خواهر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان که یکی از حوزه‌های قوی و نمونه در سطح کشور محسوب می‌شود، مشغول تحصیل دروس دینی هستند.

کد خبر 4596648

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه بناب آئین عمامه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، طلبه‌های جوان مدارس علمیه مازندران و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در سطح استانی و کشوری حائز رتبه‌های برتر شده بودند، در اجلاسیه‌ای که به مناسبت روز استاد در آمل برگزار شد، تقدیر شدند.

دراین مراسم که با حضور معاون امور اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور در محل دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل برگزار شد، از دو طلبه جوان موفق در المپیاد‌های علمی وپژوهشی کشور و نیز استادان برتر مدارس علمیه مازندران به مناسبت روز استاد تجلیل شد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران در این مراسم گفت: در این اجلاسیه که در محل دانشکده علوم قرانی شهرستان آمل برگزار شد، بیش از ۲۲۰ نفر از استادان مدرسه‌های علمیه استان حضور داشتند.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، همچنین به وجود ۳۰ مدرسه علمیه در سطح مازندران اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار طلبه جوان در سطوح مختلف حوزوی در این مدرسه‌ها مشغول به فراگیری و آموزش معارف دینی هستند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر حرکت‌های رو به رشدی در حوزه پژوهش مدرسه‌های علمیه مازندران شکل گرفته است، ادامه داد: پژوهش در حوزه از آن خمودگی که در گذشته شاهد آن بودیم خارج شده و می‌توانیم آینده روشنی را برای آن متصور بود.

مدیرحوزه‌های علمیه مازندران با بیان اینکه فضای مناسبی برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه فراهم شده است، گفت: ادامه این روند رو به رشد موجب تحول مناسبی در بحث پژوهش حوزه‌های علمیه خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین از برگزاری دوره‌های آینده پژوهشی و مدیریت راهبردی ویژه طلاب نخبه استان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این مسئله شناسایی طلاب استعداد برتر در مدارس علمیه استان انجام و همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از راه اندازی بیش از ۷۰ کانون علمی طلاب در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: به دنبال کیفی سازی فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان هستیم وضعیت باعث فعال‌تر شدن طلبه‌های جوان برای شرکت درجشنواره‌ها والمپیاد‌های علمی وپژوهشی درسطح استانی وملی خواهد شد.

اعلام حمایت روحانیون مازندرانی از طرح نور
در این اجلاسیه همچنین اساتید مدارس وحوزه‌های علمیه مازندران، اعتراض خود را به بی حجابی اعلام و از طرح نور حمایت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران همچنین با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، گفت: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کار‌های ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت‌های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

دیگر خبرها

  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند