Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@06:24:46 GMT

قیمت نفت به دلیل عدم تمدید تحریم نفتی ایران جهش کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۲۰۱

قیمت نفت به دلیل عدم تمدید تحریم نفتی ایران جهش کرد

پول‌نیوز - در حالی که یک منبع آگاه مدعی شده که واشنگتن قصد ندارد معافیت های تحریمی ایران را تمدید کند، قیمت نفت روز دوشنبه 2 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم ها از نوامبر 2018 رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2.5 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 73 دلار و 89 سنت رسید که از نوامبر 2018 تاکنون بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 2.2 درصد افزایش به بالاترین رقم از نوامبر 2018 یعنی 65 دلار و 42 سنت رسید.

خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد دولت آمریکا قرار است امروز اعلام کند در صورتی که تمام خریداران نفت ایران به زودی خرید نفت از ایران را متوقف نکنند تحت تحریم قرار خواهند گرفت. اولین بار روزنامه واشنگتن پست این خبر را منتشر کرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفته این خبر صحت دارد، هرچند که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

دولت آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق برجام در ماه نوامبر سال گذشته تحریم صادرات نفت ایران را مجددا برقرار کرد. اما واشنگتن معافیت هایی را برای 8 مشتری عمده نفت ایران که عمدتا آسیایی بودند در نظر گرفت. موعد این معافیت ها به زودی به پایان می رسد و در صورت عدم تمدید، این مشتریان باید منبع دیگری برای خرید نفت بیابند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

جاش روژین، ستون نویس واشنگتن پست به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شده مایک پمپئو اعلام خواهد کرد که «وزارت خارجه آمریکا از دوم ماه می دیگر هیچ یک از مشتریان نفت ایران را بابت خرید نفت خام و میعانات از این کشور از تحریم ها معاف نخواهد کرد.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت جهانی تحریم نفتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد