Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:00:34 GMT

قیمت مرغ در ۱۳ هزار تومان ثابت ماند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۲۰۳

قیمت مرغ در ۱۳ هزار تومان ثابت ماند

دولت با اقدامات کنترای و ممنوعیت صادرات و نظارت بر واحدهای فروش توانسته است از آغاز فروردین تاکنون ثباتی را در بازار مرغ اینجاد کند و این محصول با قیمت ۱۳ هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اقدامات دولت برای ایجاد تعادل در بازار محصولات پروتئینی چون گوشت قرمز و مرغ ادامه دارد و برنامه‌های جدیدی برای توزیع گوشت و مرغ با نرخ مصوب در قالب ستاد تنظیم بازار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش در حال حاضر واردات مرغ توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود، چرا که حجم تولید داخل به اندازه‌ای است که جوابگوی نیاز بازار داخل است و کمبودی در عرضه وجود ندارد. روزانه ۱۳۰۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان بهمن، میادین میوه و تره بار و صنوف تهران عرضه می‌شود. عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان همچنان در بازار ادامه دارد.

 

بر اساس اقدامات انجام شده در این زمینه اواسط هفته سوم فروردین ماه نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود و نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان شد. نرخ این محصول در انتهای هفته ریزش 500 تومانی را در خرده فروشی ها تجربه کرد و با قیمت 13 هزار تومان عرضه می شد.

 

این در حالی است که هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است. کاهش تقاضای خرید با پایان تعطیلات نوروزی باعث شده است تا شاهد ثبات قیمتی در این محصول باشیم و با رسیدن این بازار به تعادل بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طبق روال سال‌های گذشته تا اواخر اردیبهشت روند کنونی قیمت مرغ در بازار ادامه دارد البته برخی کارشناسان این نظر را دارند که با توجه به وجود برخی مشکلات مبنی بر دریافت هزینه اضافه پشت بارنامه از مرغداران پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ظرف روز‌های آتی در بازار افزایش یابد.

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «شرکت‌های باربری وزارت راه و شهرسازی به سبب دریافت مبلغ مازاد پشت بارنامه اجحاف وحشتناکی در حق تولیدکنندگان انجام می‌دهند چرا که در پی اعتصاب‌های اخیر کامیون داران و افزایش هزینه ها، هزینه اضافی بر مرغداران تحمیل شده است.»

 

«برومند چهار آیین» با بیان اینکه سالانه ۱۷ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده است، افزود: «سالانه ۷ میلیون تن نهاده دامی در بخش گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پشتیبانی امور دام تنها ۲ میلیون تن از این میزان را تامین می‌کند و به ناچار مرغداران مجبورند مابقی نیازشان را از بازار آزاد تهیه کنند.»

 

بنابراین گزارش از آنجا که دولت تلاش کرده تا با سیاست های کنترلی و عرضه با قیمت تنظیمی بازار این محصول را به تعادل برساند نیاز است با توجه به پیش بینی هایی که نسبت به افزایش احتمالی قیمت مرغ وجود دارد و با توجه به نزدیک شدن به ایان ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا تدبیر ویژه ای در این بخش اعمال شود تا دوباره شاهد شوک قیمتی در بازار این محصول نباشیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان رژه روز ارتش روز ارتش ارتش سیل خوزستان بیانیه گام دوم انقلاب امام زمان عج مسجد مقدس جمکران قیمت مرغ مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود؛ نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل