Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:39:17 GMT

شناخت امام زمان نخستین وظیفه منتظران ظهور است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۳۶۳

شناخت امام زمان نخستین وظیفه منتظران ظهور است

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا با بیان‌اینکه در جامعه‌ای که ربا، رشوه و احتکار باشد و کسی به کسی رحم نکند آن جامعه، جامعه امام زمانی نیست، گفت: اولین وظیفه ما در دوران غیبت این است نسبت به امام زمان(عج) معرفت و شناخت پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا» در جشن منتظران ظهور که در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه‌السلام) این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: از خدا بخواهیم تا شایستگی دیدن امام امام زمان(عج) را به ما عطا کند و خودمان نیز باید تلاش کنیم قابلیت‌ها و استعدادهای لازم را در خود تقویت کرده تا شایستگی دیدن آن بزرگوار را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اگر می‌خواهیم یگانه منجی عالم بشریت ظهور کند باید بستر و زمینه را برای آمدنش مهیا کنیم، افزود: اولین وظیفه ما در دوران غیبت این است نسبت به امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) معرفت و شناخت پیدا کنیم و آن حضرت را بشناسیم.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که امام زمان خود را نشناسد به فلاکت افتاده و مسیر را اشتباه می‌رود و گمراه می‌شود، تصریح‌کرد: کسی که خود را خوب نشناسد خدا و امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را هم نخواهد شناخت، انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده و همواره باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا با بیان‌اینکه به برکت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است که زندگی می‌کنیم، گفت: اگر حجت‌ الهی بر روی زمین نباشد زمین اهلش را نابود می‌کند.

 

امام جمعه بندر آستارا به دیگر وظایف منتظران در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: اصلاح نفس دومین وظیفه ما در دوره غیبت است.

 

وی اضافه‌کرد: تا خودمان را اصلاح نکرده و به ذات پاک خود برنگردیم نمی‌توانیم بگوییم که منتظر ظهور آخرین فرستاده الهی هستیم.

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا گفت: در جامعه‌ای که ربا، رشوه و احتکار باشد و کسی به کسی رحم نکند آن جامعه، جامعه امام زمانی نیست.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف منتظران در دوران غیبت دعا برای ظهور امام زمان است، خاطرنشان‌کرد: اگر آن بزرگوار ظهور کند دنیا پر از عدل و داد می‌شود و زمین پر از نعمت می‌شود و مردم در آسایش و امنیت خواهند بود.

 

وی با بیان‌اینکه در حکومت امام زمان اسلام و مسلمین عزت پیدا می‌کنند، تصریح‌کرد: امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به ما عزت می‌دهد اما دولت‌ها گفتند عزت را به پاسپورت های‌تان برمی‌گردانیم، کاری می‌کنیم که به ۴۵ هزار تومان یارانه احتیاج نخواهید داشت و دیدید که چنین نشد، این بود عزتی که به ما می‌گفتید؟

 

حجت‌الاسلام حافظ‌نیا با اشاره به اینکه توسل به امام زمان را فراموش نکنیم و ارتباط‌‌مان با آن بزرگوار مداوم باشد، گفت: حضرت ولیعصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) همیشه به یاد شیعیان خود است و دوستداران خود را دعا می‌کند.

 

گفتنی است، مولودی‌خوانی و اهدای جایزه به قید قرعه به شرکت کنندگان در مراسم و اهدای ۱۲ کارت هدیه نقدی به مهدی و نرگس نامان از دیگر بخش‌های این جشن بزرگ در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه‌السلام) بندر آستارا بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان رژه روز ارتش سیل خوزستان جشن نیمه شعبان بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش ارتش مسجد مقدس جمکران کمک به سیل زدگان اسلام و مسلمین جشن منتظران ظهور حکومت امام زمان عج بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای جلب عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باید ببینیم چه برنامه‌هایی مورد خواست ایشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه