Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@10:35:41 GMT

عمر البشیر در زندان است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۴۶۸

عمر البشیر در زندان است

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور گفت: تمامی شخصیت‌ها و فرماندهان مهم الشیر از جمله شخص او، همه در زندان هستند و اموالشان نیز توقیف شده است.

وی در ادامه این گفتگوی تلویزیونی همچنین تصریح کرد: هفت میلیون یورو، ۳۵۰ هزار دلار و چند میلیارد جنیه در اقامتگاه البشیر کشف شده و تلاش جهت بازگرداندن وجوه موجود در حساب‌های خارجی آنان نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البرهان گفت: هیچ زندانی سیاسی در سودان وجود ندارد. اعلام می‌کنیم که فرماندهان ارشد آژانس امنیت و اطلاعات سودان و نه تمام پرسنل آن پس از تحقیقات لازم بازنشسته خواهند شد.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تصریح کرد: این شورا هرکسی را که در جریان تظاهرات و یا قبلاً مرتکب جرمی شده است، محاکمه خواهد کرد. از همه شهروندان می‌خواهیم در این مورد به ستاد پلیس یا دادستانی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: توافق نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت غیرنظامی، انتقال قدرت را تسریع می‌کند. ما نه با کودتا بلکه با انقلاب مردمی روی کار آمده‌ایم و قصد نداریم در اداره دولت باقی بمانیم.

البرهان بیان کرد: هر چه نیروهای سیاسی سریع‌تر به مصالحه برسند، ما نیز به همان سرعت دولت را به آنها تحویل خواهیم داد.رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: ترجیح می‌دهیم دولت تکنوکرات تشکیل شود. بازسازی دولت طول می‌کشد زیرا فساد نهادهای حکومتی را نابود کرده است. برای جلب حمایت بین‌المللی از شورای نظامی انتقالی با برخی کشورها همکاری می‌کنیم.

وی گفت: مسکو و ریاض مایلند از تصمیم اتحادیه آفریقا در مورد انتقال دولت ظرف ۱۵ روز به غیرنظامیان، با حداقل آسیب خارج شویم. عربستان متعهد به تأمین سوخت و دیگر نیازهای ضروری ما شده است. با آمریکا مذاکره برقرار می‌کنیم. بدین منظور هیأتی از سودان به واشنگتن خواهد رفت.

در همین حال، رهبران معترضان در سودان گفته‌اند که تماس با شورای نظامی حاکم را قطع کرده‌اند. آنها شورای حاکم را متهم کرده‌اند که از بقایای نظام البشیر تشکیل شده است.

محمد امین، سخنگوی جنبش اعتراضی سودان گفت که آنها اکنون شورای نظامی را «استمرار رژیم» عمر البشیر می‌دانند. او قول گسترش اعتراضات را داد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • حامیان گشت ارشاد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است