Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله تروریستی داعش به عربستان، ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک های حزب الله، کمک سه میلیارد دلاری عربستان و امارات به شورای نظامی انتقالی سودان و اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای جزئیاتی از طرح معامله قرن آمریکا نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از پایگاه «Foreign Policy» اعلام کرد که بخش جدیدی از طرح آمریکایی معامله قرن توسط یک سند محرمانه کاخ سفید منتشر شده است.

«جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا در این سند محرمانه برای مسئولان کاخ سفید نوشته است که هدف ما این نیست اوضاع را به همین شیوه کنونی رها کنیم و باید اوضاع را به سمت بهتر پیش ببریم و بعضاً مجبور خواهیم بود دست به ماجراجویی و مخاطره بزنیم و برخی موانع و خطوط قرمز را پشت سر بگذاریم تا به هدف برسیم.

بر اساس این سند، کوشنر به دنبال حذف کلی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به عنوان مقدمه‌ای برای حذف کلی مسئله آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی است.

کوشنر گفته که بسیار مهم است برای توقف فعالیت‌های آنروا تلاش کنیم. به ادعای کوشنر، وجود آنروا تنها اوضاع را پیچیده‌تر کرده و کمکی به پیشبرد روند صلح نمی‌کند.

حمله تروریستی داعش به عربستان

گروه تروریستی داعش یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که مسئولیت حمله تروریستی استان «الزلفی» در شمال ریاض را بر عهده می‌گیرد.

منابع امنیتی عربستان سعودی گفتند که نیروهای امنیتی «حمله تروریستی» به یک مرکز پلیس در ۲۵۰ کیلومتری شمال ریاض را خنثی کرده و ۴ مهاجم را کشته‌اند.

سخنگوی دستگاه امنیتی عربستان سعودی در این باره گفت که «صبح روز یکشنبه یک گروه تروریستی چهار نفره به مرکز پلیس استان الزلفی حمله کرده و با اقدام نیروهای امنیتی مهاجمان به قتل رسیدند».

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، سخنگوی دستگاه امنیتی سعودی به زخمی شدن سه تن از نیروهای امنیتی در این حمله اذعان کرد.

ادعای روزنامه عربستانی در مورد موشک های حزب الله

روزنامه سعودی «الحیاة» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک عربی که به نام‌های آنها اشاره‌ای نکرده است، مدعی شد که فرانسه اخیرا از وجود موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله ابراز نگرانی کرده است.

الحیاة به نقل از این منابع نوشت که رژیم صهیونیستی اخیرا اطلاعاتی به آمریکا و فرانسه درباره وجود کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن در خاک لبنان ارائه کرده و پاریس درباره خطرات آن ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه افزود که پیش از این تنها طرف آمریکایی به لبنان هشدار می‌داد که صحت این اطلاعات را بررسی نماید اما اکنون پاریس با جدیت از آن سخن می‌گوید و معتقد است که لبنان بایستی به منظور اجتناب از تبعات آن، اقداماتی را انجام دهد «چرا که اسرائیل هرگز در برابر وجود چنین تأسیساتی با حمایت ایران در لبنان سکوت نخواهد کرد».

الحیاة در ادامه اشاره کرد که «موضع پاریس در خصوص سوریه بیشتر به موضع آمریکا نزدیک شده است».

کمک سه میلیارد دلاری عربستان و امارات به شورای نظامی انتقالی سودان

عربستان سعودی و امارات از کمک سه میلیارد دلاری به سودان و همچنین ودیعه گذاری نیم میلیارد دلاری در بانک مرکزی سودان خبر دادند.

حمایت عربستان و امارات از سودان با هدف تامین مواد غذایی، دارویی و سوخت و سپرده گذاری در بانک مرکزی سودان نیز با هدف تقویت واحد پول ملی سودان ادعا شده است.

علی بن حسن جعفر، سفیر عربستان در خارطوم با اشاره به دیدار هیئت بلند پایه امارات و عربستان سعودی با شورای نظامی انتقالی سودان درباره کمک‌های این دو کشور گفت این کمک‌ها درچارچوب دستور‌های سلمان بن عبدالعزیز (پادشاه عربستان) و با هدف حمایت از مردم سودان به منظور عبور از این مرحله سخت تا چند روز آینده وارد سودان می‌شود.

همچنین شورای نظامی انتقالی سودان در بیانیه‌ای به نقل از عبدالفتاح برهان، رئیس این شورا از روابط ممتاز سودان با عربستان سعودی و امارات و پیوند همیشگی میان مردم این سه کشور تمجید کرد و گفت هیئت بلندپایه سعودی - اماراتی با سپهبد محمد حمدان دقلو موسی، نایب رئیس شورای نظامی انتقالی سودان درباره روابط دو جانبه گفتگو کرد.

اهانت تند وزیر اسرائیلی علیه سه کشور عربی

اظهارات یک وزیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان چند کشور باعث خشم و انزجار شهروندان این کشور و عموم عرب‌ها شد.

«آیلت شاکد»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اخیراً در اظهارات موهن و نژادپرستانه، شهروندان مغرب، الجزائر و تونس را «جاهل و احمق» خواند که «مستحق مرگ هستند».

او این اظهارات را در جریان دیداری که اخیراً با لابی صهیونیستی «کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در واشنگتن داشته، به زبان آورده است.

به گفته شبکه تلویزیونی «غزه الآن»، این وزیر صهیونیست اعتراف کرده که رژیم صهیونیستی نقشه‌ای برای نابودی سه‌کشور مذکور در آینده دارد.

شاکد همچنین شهروندان مغرب عربی را به داشتن نفرت از صهیونست‌ها متهم کرده و گفته است: «به‌زودی با نفرتی که مغرب عربی (کشورهای عربی واقع در غرب جهان عرب) از ما (اسرائیلی‌ها) دارند، با محو شدن آن‌ها از پهنه خاکی با این نفرت مقابله خواهد شد و حتی یکی از آن‌ها نیز زنده نخواهد ماند».

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام آمریکا روسیه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما در سال‌های گذشته شاهد همکاری نظامی ایران و کره شمالی بوده ایم، اما توسعه گسترده پهپاد‌ها در همکاری ایران و روسیه در طول دو سال گذشته امری جدید بوده است.

او تصریح کرد: همچنین همکاری گسترده نظامی روسیه و کره شمالی نیز در دو سال گذشته افزایش یافته است. ما همچنین از نزدیک پیشنهادات نظامی روسیه به ایران و کره شمالی را که می‌تواند منجر به بی ثباتی در خاورمیانه و منطقه هند و اقیانوسیه شود، از نزدیک دنبال می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی بایدن اضافه کرد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

سالیوان مدعی شد: وضعیت کنونی در ارتباط با ایران در مقایسه با چند هفته گذشته متفاوت است. پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران به اسرائیل، کشور‌های گروه ۷ تصمیم گرفتند که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند.

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در این زمینه با هم هماهنگ هستند. کنگره آمریکا اختیارات جدیدی به دولت خواهد داد که ما با استفاده از آن‌ها به منزوی کردن بیشتر ایران و افزایش فشار بر آن ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا همچنین از احتمال سفر خود به عربستان سعودی در چند هفته آینده خبر داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را سه هفته پیش به دلیل آسیب به قفسه سینه و شکسته شدن یک دنده اش، به تعویق انداخت.

انتظار می‌رفت سالیوان با ولیعهد عربستان دیدار کند تا پیش نویس معاهده دفاعی آمریکا و عربستان و تفاهمات مربوط به حمایت واشنگتن از برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان را مورد بحث قرار دهد.

مقامات آمریکایی امیدوارند این توافقنامه‌ها بتواند راه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل هموار کند و به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند و به طور بالقوه آن را به نتانیاهو ارائه کنند، که یکی از شرایط توافق، تعهد به راهکار دو کشوری باشد.

در این صورت، نتانیاهو با یک انتخاب روبرو می‌شود: اگر موافقت کند، می‌تواند یک توافق صلح با عربستان سعودی را به دست آورد. اگر او نه بگوید، ممکن است به عنوان یک مرد مخالف جلوه کند و حمایت باقی مانده از سوی آمریکا را از دست بدهد.

با ادامه جنگ اسرائیل و حماس و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا اذعان می‌کنند که شانس بسیار کمی برای دستیابی به توافقنامه عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل وجود دارد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و دولت اسرائیل باید به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راه کاردو کشور متعهد شود.

به نظر نمی‌رسد نتانیاهو به سمت پایان دادن به جنگ حرکت کند و او نه تنها با راهکار دو کشوری مخالف است، بلکه صرفاً ایده اجازه دادن به تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ را رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است