Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@03:37:44 GMT

جشنواره بین‌المللی رادیو افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۰۹۴

جشنواره بین‌المللی رادیو افتتاح شد

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس صدا صبح روز دوم اردیبهشت در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس صدا صبح امروز شنبه (دوم اردیبهشت) با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه صدا و سیما، نورالدین جعفری دبیر جشنواره، محمد اخگری رئیس کمیته و دبیر علمی اجلاس جهانی صدا و داوران و شرکت کنندگان داخلی و خارجی در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورالدین جعفری دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم گفت: چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه قعالیت دارد و به ارتقای برنامه سازی رادیویی کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به ویژگی های برنامه های مورد داوری قرار گرفته، اظهار کرد: ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید در این آثار دیده شد که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را نشان دادند.
دبیر جشنواره رادیو، 40 سالگی انقلاب، ایثار و فداکاری، محیط زیست، کالای ایرانی را از جمله موضوعاتی خواند که در این جشنواره به آنها پرداخته شده است.
وی همچنین با اشاره به بخش مردمی برنامه عنوان کرد: حضور مخاطب مردمی می تواند بستر ارتباطی مناسبی باشد و به نوعی سپردن کار تخصصی به مخاطب تخصصی است که با استقبال هم مواجه شد.
جعفری در توضیحی از داوری آثار نیز اعلام کرد: تعداد 623 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. در بخش آزاد نیز 176 اثر، در بخش ویژه 15 اثر و در بخش مستمر و برنامه های جاری 138 عنوان برنامه معرفی شد که جمع دقایق برنامه ها 800 ساعت برنامه بود. همچنین در بخش بین الملل 150 برنامه از سوی برنامه سازان داخلی و خارجی معرفی شد. 
وی در پایان سخنانش با اشاره به حضور متخصصان حوزه پژوهش در این جشنواره گفت: فرصتی فراهم شد تا متخصصان حوزه پژوهش با ما همکاری کنند. 
نمایش پرده خوانی، کلیپ و مستند، اجرای موسیقی، برپاخند، قدردانی از خانواده‌های شهدای رادیو و اهدای بخشی از جوایز برگزیدگان، پخش بخش‌های کوتاهی از مجموعه مستند «مفاخر رادیو» از جمله برنامه‌های افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا بود که با همکاری هنرمندان رادیو ایران اجرا شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رادیو جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا