Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:33:10 GMT

طرح آبرسانی خلخال امسال تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۱۱۳

طرح آبرسانی خلخال امسال تکمیل می شود

به گزارش ایرنا ، سیامک ستاری روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر پروژه ساخت تصفیه خانه بیش از 80 درصد و خط انتقال آب از سد بفراجرد تا این محل نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد بفراجرد و منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهر به پایان رسیده مقدمات کار برای بهره برداری از این پروژه حیاتی شهرستان در حال فراهم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه معارضت بی دلیل و غیر قانونی برخی از اشخاص در طول مسیر خط انتقال آب موجب تاخیر در زمان اجرای این پروژه می شود، اظهار داشت: در این طرح 3.5 هکتار از اراضی اشخاص واقع در مسیر عبور خط انتقال آب از سد خانقاه بفراجرد و تامین کننده اصلی آب شرب خلخال تملک می شود.
او گفت: مالکان اراضی واقع شده در مسیر خط انتقال از اهالی روستاهای خانقاه بفراجرد ، طولش و خوجین هستند که در صورت همکاری با شرکت آب منطقه ای برای واگذاری و تملک ، اجرای عملیات خط انتقال شتاب خواهد گرفت.
ستاری افزود: نرخ اراضی مسیر خط انتقال آب توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و هر 2 طرف شرکت آب منطقه ای استان و مالکان ملزم به رعایت نظر قطعی اعلام شده در دریافت و پرداخت قیمت این زمین ها می باشند.
به گفته او ، طول مسیر خط انتقال آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه خانه آب 11.5 کیلومتر است که 7 کیلومتر آن با همکاری اهالی روستای خانقاه بفراجرد اجرا شده است.
وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از بزرگترین طرح آبرسانی شرب استان اردبیل در خلخال تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
ستاری گفت: برای احداث سد خانقاه بفراجرد با گنجایش بیش از 6 میلیون متر مکعب و 98 درصد پیشرفت فیزیکی 900 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او با بیان اینکه این سد علاوه بر تامین آب شرب خلخال و 30 روستای مجاور سد بخشی از آب اراضی کشاورزی پایاب را تامین خواهد کرد، اظهار داشت: این پروژه تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تصفیه خانه آب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت های مجری آن تاکنون اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال هزینه کرده و برای تکمیل آن نیز 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او بیان کرد: با تکمیل و افتتاح این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای جوار سد بفراجرد در میان مدت 30 ساله تامین می شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: نرخ اعلام شده برای زمین های اشخاص عادلانه بوده و انتظار از مالکان همکاری با شرکت آب منطقه ای برای تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه حیاتی است.
او اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و یا معارضت از سوی اشخاص در مسیر خط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه خانه و یا بعد آن تا محل تاسیسات آبرسانی شهر از هر گونه اهرم های قانونی برای رفع معارض استفاده خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل زمین سرمایه گذاری قیمت گذاری کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند