Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@21:54:09 GMT

سر ریزشدن سد شهید رجایی ساری پس از 6 سال

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۵۶۷

سر ریزشدن سد شهید رجایی ساری پس از 6 سال

سد شهید رجایی ساری با حجم مخزنی ۱۶۰ میلیون مترمکعب سرریز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سد شهید رجایی ساری که در دوران بهره‌برداری خود پنج بار سرریز شده است، طی سال‌های گذشته در حسرت سرریز شدن بوده به‌طوری‌که ذخیره آب در این سد به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

حسرت 6 ساله سد شهیدرجایی ساری به پایان رسید و این سد به‌طور کامل آبگیری و سرریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درست در زمانی‌که هیچ کس تصورش را نمی‌کرد ذخیره آب در سد شهیدرجایی ساری به حد مطلوب برسد بارش‌های روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست بهار آب این سد را سرریز کرد.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری ۱۶۰ میلیون متر مکعب است که درحال حاضر سرریز شد.

وی با بیان اینکه آخرین سرریز این سد ۶ سال گذشته بوده است، افزود: پس از گذشته ۶ سال درحالی‌که ذخیره آب در این سد به پایین‌ترین حد ممکن و شاید در حد پایداری رسیده بود درحال حاضر این سد سرریز شد که نوید خوبی برای کشاورزان منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه روز دوشنبه سد شهید رجایی ساری سرریز می‌شود، گفت: تمامی ۱۰ سد مازندران در آستانه سرریز قرار دارند که می‌توان گفت این موضوع نگرانی کشاورزان را برای سال زراعی جاری از بین خواهد برد.

وی افزود: از امروز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ نیروگاه برق آبی با ظرفیت تولید ۱۳/۵ مگاوات برق بطور کامل راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به شناسایی یک محموله بزرگ غیربهداشتی تخم‌مرغ در این استان گفت: این محموله شامل ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور گفت: با ورود دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری و با همکاری اطلاعات سپاه مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان شناسایی و کشف شد.

وی افزود: دو خودرو ایسوزو که به حمل تخم‌مرغ‌های غیربهداشتی بدون هویت و بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی اقدام می‌کردند، در شهرستان ساری توقیف شده و برای رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی، محموله‌هایشان به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی گفت: از این دو خودرو 400 کارتن معادل 4900 کیلوگرم تخم‌مرغ، بدون نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط توقیف شد. در این محموله‌ها اطلاعاتی همچون تاریخ تولید و انقضا درج نشده و جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، حمل و نقل غیربهداشتی و نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو صورت گرفته بود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: شهروندان از خریداری تخم مرغ شکسته، کثیف، ترک خورده یا نگهداری شده در خارج از یخچال خودداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی افزود: تخم مرغ ها باید نشانه و تاریخ داشته باشند و تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: این اداره کل از طریق سامانه 1512 آماده دریافت شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • معلم هایی که ستاره شدند