Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:59:35 GMT

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۶۹۶

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اخوان صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی مازندران با بیان اینکه دانشگاه مازندران با بیش از ۲۰ سال سابقه و چاپ ۱۱۰ مقاله، داشتن ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در حوزه علمی پیشگام است گفت: خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی در دانشگاه مازندران در حوزه نظام مندکردن، برنامه ریزی و ساماندهی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس قبلی دانشگاه مازندران گفت: رئیس جدید دانشگاه نیز ۴۰ سابقه دانشگاهی دارد و ۳۰ سال عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده است و سوابق علمی متعددی دارد.

اخوان با تاکید بر مهارت آموزی و نقش اشتغال در افزایش ابتکار و ابداع گفت: در مقابل اشتغال، بیکاری ریشه بسیاری از پیامدها بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی ناگواری دارد و مهمترین چالش کشور در حال حاضر بیکاری است.

وی با بیان اینکه افراد دارای مهارت در کسب شغل نسبت به دیگران برتری دارند از دانشگاه علمی و کاربری به عنوان رکن مهارت آموزی و جایگزینی فرهنگ مهارت گرایی با مدرک گرایی یاد کرد و گفت: کیفی بخشی به دوره‌ها و رشته‌ها با سیاست مأموریت گرا نبودن مراکز اساس دانشگاه علمی و کاربردی است.

اخوان یادآور شد: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن به فعالیت مراکز در این راستا، کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی، تأمین محیط کارگاه از جمله سیاست‌های جدید دانشگاه علمی و کاربری است.

مشاور رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اظهار اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد رشد یابد گفت: به طور متوسط در سطح کشور ۳۸ درصد هدایت تحصیلی مربوط به شاخه کارو دانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: همچنین در آموزش عالی نیز باید شمار دانشجویان بخش مهارتی افزایش یابد و این درحالی ۳۰ درصد دانشجویان تا ۱۴۰۰ باید دانشجوی مهارتی باشد و ۷۰۰ هزار نفر از دانشجویان سهم دانشگاه علمی و کاربردی خواهد بود.

اخوان یادآور شد: در انتهای برنامه ششم توسعه دانشگاه علمی و کاربردی باید ۷۰۰ هزار دانشجو داشته باشد درحالی که امروز شمار دانشجویان ۳۵۰ هزار نفر است و برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های جعفری رئیس سابق دانشگاه جامع علمی و کاربردی، شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید معرفی و منصوب شد.

کد خبر 4596854

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی مراسم تودیع و معارفه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، ۱۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلان در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران ستون فقرات توسعه پایدار جامعه و در واقع محور اصلی جهش تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۷۵ کارگاه اقتصادی در استان، افزود: این موضوع در راستای برقراری عدالت فردی و منتج‌شدن اکثر کارگران از مزد و مزایای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل در استان اجرا شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای بالا بردن ضریب ایمنی و بهداشت کار و با انجام بیش از ۹ هزار مورد بازرسی کار در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار، ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار استان کاهش یافته است.

احمدی با بیان اینکه نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار در دولت سیزدهم در کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با انجام ۹ هزار مورد بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه، توسط بازرسین کار استان، در استان کرمانشاه ۲۳ درصد از حوادث ناشی از کار، کاهش داشته است.

وی با اشاره به استقرار نظام‌های حقوقی و قضائی در قالب هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی با تأکید بر حاکمیت بخشیدن به رویه‌سازی در حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با استقرار ۳۲ مرجع رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی و با صدور ۷ هزار رأی توسط مراجع حل اختلاف، خوشبختانه ۳۰ درصد از آرا صادره به صورت سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به طراحی و استقرار سامانه جامع روابط کار و الکترونیکی کردن خدمات مربوطه در راستای تسریع خدمت به جامعه کار و تولید، تاکید کرد: تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری به صورت الکترونیکی است و در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ درخواست در استان کاملاً الکترونیکی وصول شد.

احمدی با اشاره به رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلان در تعاونی‌ها، ادامه داد: در سال گذشته با ایجاد ۵۶ شرکت تعاونی، تعداد ۱ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی توسط این تعاونی‌ها در استان ایجاد شده و امروز تعداد شاغلین در تعاونی‌های استان به بیش ۵۰ هزار فرصت شغلی رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه تعاون در سال گذشته به ریاست استاندار عنوان کرد: تعاونی‌های استان در سال گذشته توانستند ۶۳ میلیون دلار صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه داشته باشند که علاوه بر فروش محصولات خود، توانستند باعث ارزآوری به کشور را داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر پیاده‌سازی نظام جامع اطلاعات بازار کار و ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در کشور، گفت: با ایجاد سامانه جست‌وجوی شغلی در سال گذشته، ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت نام شده در سامانه، توسط واحدهای اقتصادی استان به‌کارگماری شدند.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی به صورت آنلاین در بستر درگاه ملی مجوزها در استان صادر شد، افزود: در حمایت از این مجوزها ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان با پیش بینی ۱۵۰۰ فرصت شغلی جذب شد.

وی با اشاره به جذب هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در استان، افزود: این تسهیلات از منابع مختلف اعتباری از قبیل، بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری، تسهیلات مشاغل خانگی و دیگر منابع اعتباری اشتغال‌زا در استان بوده است.

کد خبر 748370

دیگر خبرها

  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی