Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: سیل و بارندگی های فروردین ماه امسال، 20 میلیارد ریال به ابنیه و آثار تاریخی استان خسارت زد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، علی مستوفیان روز دوشنبه بر لزوم اختصاص بخشی از اعتبارات بحران سیل به منظور مرمت آثار تاریخی آسیب دیده تاکید کرد و اظهار داشت: با تامین اعتبار از محل ستاد بحران، اجرای مرمت این آثار آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اجرای 33 پروژه این حوزه پارسال در استان خبر داد و افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف میراث فرهنگی اعم از مطالعه، کاوش و مرمت ابنیه تاریخی و اشیای موزه ای استان در سال 97 انجام شد.
وی اعتبار این پروژه ها را 35 میلیارد ریال و از محل اعتبارات سال 96 اعلام کرد.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی که 621 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
ب/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي پروژه هاي اجرا شده خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود