Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:36:22 GMT

بوشهر| سند گردشگرى ۱۴۰۰ شهر آبپخش دشتستان تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۱۵۴

بوشهر| سند گردشگرى ۱۴۰۰ شهر آبپخش دشتستان تدوین شد

رئیس شورای شهر آب‌پخش دشتستان با اشاره به تدوین سند گردشگرى ۱۴۰۰ این شهر گفت: در این زمینه طرح جامع مطالعات ظرفیت‌های گردشگرى در منطقه آب‌پخش دشتستان تدوین می‌شود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، فرخ عباسی صبح امروز در نشست با شورای شهر آب‌پخش دشتستان بابیان اینکه این شهر جز نواحی نخست از نظر ظرفیت بالقوه گردشگری استان بوشهر است اظهار داشت : در تلاشیم تا با اتمام این پروژه مطالعاتى بتوانیم بر اساس این طرح نقشه راه توسعه صنعت گردشگرى را با محوریت جذب سرمایه‌گذار مصور و اجرا کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش دشتستان افزود :در این زمینه بهینه‌ترین نمودارهاى بهره‌دهی اقتصادى را در راستای توسعه و پیشرفت این نواحی براى ساکنان منطقه ایجاد خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی گفت: بر اساس سند چشم‌انداز گردشگرى آب‌پخش، موسوم به سند گردشگری 1400 منطقه آب‌پخش، نیازمندیم تا با نهایى کردن طرح جامع، مسیر‌های جدید در حوزه اشتغال و اقتصاد مرتبط با گردشگری را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر تهیه طرح جامع مطالعاتی ظرفیت‌های گردشگی آب‌پخش  دشتستان افزود: گسترش زیرساخت‌ها، بالفعل کردن ظرفیت‌ها و کاهش نقاط ضعف در طى این مسیر همواره مدنظر می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش دشتستان افزود،: با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم به انجام اقدامات فنى و تخصصى از تلفیق دو کمیسیون شوراى اسلامى در برگزاری نشست‌ها و پیشبرد این طرح مطالعاتى استفاده می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه آب‌پخش جزو بهترین نقاط استان بوشهر برای گسترش صنعت گردشگری و اقتصاد وابسته به آن است بیان کرد: افزایش بهره‌وری بهینه از زیرساخت‌های بکر و طبیعی، گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی، توسعه صنایع‌دستی، بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانى، اهدافى هستند که در این طرح مطالعاتى به‌عنوان راهکارهاى کوتاه‌مدت و تسهیل گر در رسیدن به مطالبات موجود در سند گردشگرى 1400 از آن‌ها بهره‌مند می‌شویم.

وی افزود : تمرکز ما در سال‌های اخیر بیشتر بر بدنه موجود و طبیعی در دامن طبیعت بوده اما با اجراى این طرح با نگاهى عمیق و اساسی به توسعه پایدار زیرساخت‌های گردشگری و بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های موجود که در انتها منجر به آغاز تحول جامع می‌شود، حرکت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه در آب‌پخش تنوع قابلیت‌ها و خدمات گردشگری بسیار فراوان است نباید منجر به این معضل شود تا با بهره‌برداری و راهنمایى غیراصولی به سمت اشباع تقاضا و عدم ورود سرمایه‌گذار گام برداریم، بلکه باید همواره مطابق با سلایق اجتماع و ظرفیت‌های تعریف‌شده در طرح گام برداریم و راه انحرافى را تجربه نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تصریح کرد : می‌طلبد تا با افزایش شناخت، مطالعات و ارائه طرح‌های بهینه به گسترش ظرفیت‌های گردشگری پرداخته و با بهره‌وری بهینه از این توان‌های عالی و بالای گردشگری از تمام ظرفیت‌های این مهم به بهترین وجه استفاده کنیم و مانع از هدر رفت سرمایه و استفاده ناپایدار از این ظرفیت عالی طبیعی، اقتصادی و فرهنگی شویم.

عباسی بابیان اینکه اکنون مطالعات جامع در زمینهٔ گردشگری در آب‌پخش آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در این قطعه از جنوب کشور ظرفیت‌های خوبی در زمینهٔ گردشگری اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، طبیعی و تاریخی وجود دارد و باید آن‌ها را در طرح دید و فعال کرد.

بوشهر|مشارکت شهرداری آب‌پخش دشتستان در کمک به دانش آموزان بی بضاعت بوشهر|12 میلیارد ریال پروژه‌های عمران شهری آب‌پخش دشتستان افتتاح می‌شود بوشهر| بحران کم آبی، قطعی و نوبت بندی آب آشامیدنی در آب‌پخش دشتستان

وی با تأکید بر نقش مطالعات جامع گردشگری آب‌پخش در زمینهٔ فراهم ساختن بسترى مناسب براى بهره‌وری بهینه و گسترش گردشگری گفت: این طرح با تلاش اعضاى کمیسیون محیط‌زیست، گردشگرى و جذب سرمایه و کمیسیون عمران و آب شوراى اسلامی شهر، جوانان، مورخان و متخصصان این حوزه انجام می‌شود و از نوین‌ترین متدهاى مطالعاتى بهره برده و بستر را براى فعالیت علاقه‌مندان به نحو احسن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری