Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مديرکل نوسازي مدارس اصفهان گفت: اولويت کمک و مشارکت خيرين مدرسه ساز در سال جاري، بازسازي و ترميم مدارس آسيب ديده از سيل در شهرستان هاي جنوبي و غربي استان است.

مهدي ميربد روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين راستا در جلسات مجمع خيرين مدرسه ساز اين موضوع مورد تاکيد قرار گرفت و همچنين در جشنواره خيرين مدرسه ساز که ارديبهشت ماه برگزار مي شد بيان اين مهم در اولويت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: بر اثر بارش هاي شديد فروردين ماه در استان حدود 200 باب مدرسه در شهرستان هاي سميرم، فريدونشهر، فريدن و چاگان آسيب ديدند.
مديرکل نوسازي مدارس اصفهان ادامه داد : بيشترين ميزان خسارت به مدارس شهرستان هاي سميرم (55 مدرسه)، فريدونشهر، فريدن و چادگان وارد شده است.
وي با اشاره به برآوردهاي اوليه ميزان خسارت سيل در مدارس تصريح کرد: بر اساس اين ارزيابي ها تا پايان 10 فروردين ماه، ميزان خسارت سيل به مدارس جنوب و غرب استان 15 ميليارد ريال عنوان شد ولي نتيجه نهايي ارزيابي ها تا پايان هفته جاري اعلام مي شود.
ميربد خاطرنشان کرد: اين خسارت ها بيشتر جزيي و شامل آسيب ديدگي در حد نم زدگي سقف، ريزش نازک کاري، انحراف، ريزش و يا نشست ديوار محوطه مدرسه است.
ميربد يادآور شد: عمليات مرمت مدارس آسيب ديده پس از تعطيلي مدارس و در اوايل فصل تابستان انجام مي شود و مدارسي که ديوار محوطه مدرسه ريزش کرده با تخصيص اعتبارات و مساعد شدن هوا در هفته هاي آينده ترميم مي شود.
850 هزار دانش‌ آموز استان اصفهان در بيش از پنج هزار باب مدرسه به تحصيل مشغول هستند.
بنا بر آخرين آمار تاکنون چهار هزار و 942 کلاس بعنوان کلاس هاي تخريبي و 6 هزار و 269 کلاس بعنوان کلاس هاي نيازمند مقاوم سازي در استان شناسايي شده است.
در پي بارش هاي سنگين روزهاي پنجم تا دوازدهم فروردين امسال مجموع خسارت سيل و همچنين طوفان به بخش هاي مسکن، راه، کشاورزي و تاسيسات زيربنايي اين استان پنج هزار و 200 ميليارد ريال اعلام شد.
در اين راستا به 360 کيلومتر از راه هاي ارتباطي و 414 ابنيه فني، هشت هزار واحد مسکوني شهري و روستايي، چهار هزار و 800 هکتار از زمين هاي زراعي و باغي و حدود 830 رشته قنات استان اصفهان آسيب وارد شد.
همچنين 829 مورد ادوات کشاورزي، 900 کلني زنبور عسل و يک هزار و 240 راس دام سبک و سنگين در استان اصفهان نابود شد و حدود چهار هزار تن محصولات باغي از بين رفت و حدود 200 کيلومتر خطوط آب، برق، گاز و مخابرات دچار آسيب شد.
6994/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران

علیمردان مردانی با اشاره به اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوی توانمند برای جذب کمک‌های مردمی است، اظهار داشت: این مجمع از ۲۵ سال گذشته در استان فعال شده و تاکنون ۴۰۰ مدرسه با همت ۴۰۰ خیر احداث شده است.

وی افزود: همه ساله برای جذب خیران مدرسه‌ساز جدید و همچنین تشویق خیران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای احداث مدارس جدید جشنواره خیران مدرسه ساز در استان و کشور برگزار می‌شود که بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در ۱۹ اردیبشهت‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

مردانی اضافه کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خیری و جذب کمک‌های افراد نیک اندیش فعال شده است و در جشنواره سال گذشته در استان ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از این میزان تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

وی گفت: هم‌اکنون انجمن خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی استان فعال شده و برای جذب خیران از همه ظرفیت‌ها از جمله دیدار چهره به چهره، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و همچنین بانوان فعال استفاده می‌شود.

مردانی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ موسسه و بنیاد با انجمن خیران مدرسه‌ساز همکاری دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۲ طرح خیری نیمه‌تمام در سطح استان در حال ساخت است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان