Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@15:03:29 GMT

میزان کالاهای اساسی درگمرک مانده چقدر است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۳۹۹

میزان کالاهای اساسی درگمرک مانده چقدر است

تین‌نیوز | 

معاون فنی و گمرکی گمرک کشور در گزارشی ضمن اعلام آخرین آمار و اطلاعات از میزان کالاهای اساسی موجود در  بنادر و گمرکات کشور از اقدامات ویژه گمرک برای تسهیل واردات کالاهای اساسی همچون شکر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صنایع، جمال ارونقی پیرامون میزان کالای اساسی موجود در بنادر و گمرکات کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور موجود است که بندر امام خمینی (ره) با بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالای اساسی در صدر قرار دارد و بنادر امیرآباد، شهید رجائی بندرعباس و چابهار به ترتیب با موجودی حدود ۳۰۰ هزار تن، ۲۷۰ هزار تن و ۱۲۰ هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشکلی بابت تشریفات گمرکی کالاهای اساسی وجود ندارد

معاون رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه در حال حاضر، ۳ کشتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تنی شکر، با اخذ دستور حمل یکسره از گمرک، در حال تخلیه و خروج این کالا می باشند، تصریح کرد: با توجه به موافقت گمرک با حمل یکسرۀ این کالای اساسی، ضمن اخذ مجوزهای قانونی لازم، اجازۀ خروج این کالا صادر شده و این کالا بدون هیچ ایستائی در بندر در حال خروج به سمت مقاصد تعیین شده در داخل کشور می‌باشد.

وی در ادامه، اضافه کرد: تخلیه کشتی دیگری در بندر امام خمینی (ره) نیز که حاوی ۶۰ هزار تن شکر می‌باشد، انجام شده و تشریفات گمرکی و خروج این کالا نیز درحال پیگیری می‌باشد.

لازم به ذکر است، یک فروند کشتی دیگر، حاوی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن شکر نیز، در آستانه تخلیه و انجام تشریفات گمرکی مربوطه می‌باشد.

۱۸ هزار تن گوشت منجمد در بنادر کشور

جمال ارونقی در ادامه این گفتگو پیرامون میزان کالاهای اساسی موجود در گمرکات کشور، به وجود ۱۸ هزار تن گوشت منجمد در بنادر کشور نیز اشاره و تصریح کرد:  از میزان گوشت اعلامی، مواردی که به گمرک مراجعه و اقدام به اظهار کالا نموده‌اند، اظهارنامه در مسیر سبز انتخاب مسیر  قرار گرفته و ضمن انجام تشریفات مربوطه همچون اخذ مجوزهای قانونی لازم، نسبت به صدور اجازۀ خروج کالا بصورت شبانه روزی اقدام شده است.

میزان کالاهای دپو شده در بنادر و گمرکات کشور

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بنادر کشور بیش از  ۸۵ هزار کانتینر وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات، ۶۴ هزار  TEU  کانتینر کالا در منطقه ویژه شهید رجایی بندرعباس، ۶ هزار و چهار‌صد  TEU  کانتینر در بندر امام خمینی(ره)، ۶ هزار  TEU کانتینر در بندر بوشهر، ۴ هزار TEU کانتینر در بندر خرمشهر، ۳ هزار و پانصد TEU کانتینر در بندر چابهار و یک هزار و صد کانتینر کالا در سایر بنادر کشور موجود است.

تعاریف مختلف از رسوب کالا در گمرکات کشور

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در پایان با اشاره و تاکید بر اینکه، نگاه و تعریف مراجع مختلف از «رسوب کالا» متفاوت است و باید در زمان اعلام آمار رسوب کالا در گمرکات به مبنای محاسبه مرجع راوی توجه شود، خاطرنشان کرد:

برخی از مراجع یا کارشناسان، کالاهای موجود در بنادر را حتی اگر در مرحله تخلیه و تحویل بندر باشد رسوب کالا قلمداد می‌کنند، اما مرجعی دیگر، کالایی را که در یک دوره زمانی در بندر دپو می‌شود رسوب کالا ارزیابی می‌کند، حتی برخی مراجع، کالاهایی را بعنوان رسوب معرفی می‌کنند که قابلیت اظهار به گمرک را نداشته باشند؛ در نتیجه باید در این خصوص، توجه و دقت لازم صورت گیرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کالاهای اساسی گمرک واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. با این‌حال گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 6094857

دیگر خبرها

  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود