Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@15:51:31 GMT

جایزه مریم میرزاخانی به کدام بانوان رسید؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۲۶

جایزه مریم میرزاخانی به کدام بانوان رسید؟

در آیین پایانی دومین جشنواره ملی زن و علم جایزه دکتر مریم میرزاخانی، از 18 بانوی برگزیده و موفق در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی فعال و موفق قدردانی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: امروزه زنان سهم مهمی از پیشرفت جامعه دارند و توانسته اند در رقابت ها جایگاه خود را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اسحاق جهانگیری افزود: امروز بسیار خوشحالم که یک دانشمند جوان ایرانی شادروان دکتر مریم میرزاخانی توجه همه دستگاه ها و انجمن های علمی و تخصصی به موضوع زن را در سطح جهان به خود جلب کرده است. 
 وی افزود: مریم میرزاخانی در رشته ریاضیات در دنیا سرآمد شد و در سطح بین المللی جایگاه خاصی را دریافت کرد و در وطن خود نیز انتظار است که بیشتر به چنین شخصیت علمی توجه شود و بیش از پیش مورد توجه مجامع علمی قرار بگیرد.
جهانگیری گفت: یک جوان نخبه ایرانی می تواند در سطح بین المللی بدرخشد و ایران را به عنوان مهد علم معرفی کند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دانشمندان بزرگی در داخل و خارج از کشور وجود دارد گفت: اینها قهرمان های ملی و سرمایه های ملی کشور هستند و ما با اتکا به همین سرمایه ها باید به تقویت انگیزه و کشف استعداد و سرمایه اجتماعی کشور بپردازیم، باید رویکردها و رویه ها را تغییر دهیم و دولت هم به پاس احترام به زنان کشور قانون قدیمی تابعیت را در دست اصلاح قرار داده است.
وی گفت: ما لایحه ای را به مجلس ارسال کرده ایم که فرزند از مادر هم بتواند تابعیت بگیرد این درخواستی بود که از سوی مریم میرزاخانی مطرح شد و او انتظار داشت که فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد و هم اکنون این لایحه به مجلس ارسال شده است.
جهانگیری ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم که قدرت سرمایه های علمی و ذخایر نهفته در نقاط دور و نزدیک در کشور وجود دارد و همین امر مسؤولیت بسیار سنگینی را بر روی دوش دولت می گذارد.
وی گفت: مسؤولیت تبدیل تحریم ها به فرصت ها، مسؤولیت گشودن حوادث سخت و مسؤولیت افزایش امید در داخل کشور باید مورد توجه قرار گیرند و در این راستا نخبگان کشور می توانند افق های جدیدی را پیش روی جامعه بگشایند.
جهانگیری به بروز برخی مشکلات با وقوع سیل در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده مشخص شد که سیل اخیر 40 هزار میلیارد تومان به جامعه و زیرساخت های کشور آسیب وارد کرده است و ما در این شرایط نیاز داریم برای عبور از مشکلات امید و همبستگی ایجاد کنیم و نخبگان و جامعه علمی کشور می توانند در این عرصه تأثیرگذار باشند و کارآمدی نظام را افزایش دهند.
وی افزود: جفا است اگر به استاد دانشگاه کم توجهی و یا بی توجهی شود زیرا آینده ایران در گرو توسعه علم است و بدون تردید باید به آن توجه شود.
جهانگیری گفت: زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه هم در پیشرفت و هم در عرصه های مختلف سهمی مهم باید داشته باشند و باید این بحث را که 30 درصد مدیریت کشور در اختیار زنان قرار بگیرد عملیاتی کنیم زیرا هم اکنون 47 درصد از دانشجویان کشور را دختر و بیش از 27 درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها را استادان خانم تشکیل می دهند و امروزه شاهد هستیم که زنان در رقابت ها توانستند جایگاه خود را به دست آورند.  دومین جشنواره ملی زن و علم جایزه دکتر مریم میرزاخانی با همکاری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سایر نهادهای ذیربط و با هدف تعیین استعدادهای درخشان بانوان کشور و حمایت از بانوان برگزیده برگزار شد. در این جشنواره  بانوان داوطلب در سه رده سنی زیر 40 سال، 40 تا 65 سال و بالای 65 سال با ارسال آثار خود به دبیرخانه شرکت کردند.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره ملی زن علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی