Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:03:48 GMT

ضوابط بلندمرتبه سازی در مشهد هر چه سریعتر ابلاغ شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۸۹۱

ضوابط بلندمرتبه سازی در مشهد هر چه سریعتر ابلاغ شود

محمد هادی مهدی نیا روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این سند پس از سالها سردرگمی در سال رونق تولید باید به تمامی حوزه های معماری و شهرسازی و بخش تولید ساختمان ابلاغ شود.
وی ادامه داد: این ضوابط برای دست یافتن به یک کلانشهر قرن بیست و یکمی بر اساس نیازمندیهای تولید معماری در قالب سندی جامع، مدون و مشخص بر پایه وحدت رویه ای شفاف و با عملکردی کارآمد و پویا تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی نیا گفت: به عنوان یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد بر تعیین تکلیف قطعی و نهایی طرح تفصیلی مشهد نیز با ارائه اسنادی روشن و ضوابطی شفاف تاکید می کنم.

* بدنه شهرداری پهن است و کند عمل می کند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای تحقق رونق تولید در صنعت ساختمان باید بدنه و گردش کار پهن و کند شهرداری مشهد به سوی چالاکی رفتاری و ابزارهای هوشمند مجهز شود.
مهدی نیا تاکید کرد: معماری ایرانی میراث بزرگانی نظیر شیخ بهائی است و برای حرکت در مسیر واقعی باید گردش کار در حوزه معماری و شهرسازی تسهیل شود.
وی افزود: برای تحقق این مهم، تسهیل فرآیندها در سایه قانون و ایجاد وحدت رویه در صدور مجوزهای تولید ساختمان و پرهیز از تصمیمات و رفتارهای جزیره ای و کدر که امروز با ملاک عمل قرار گرفتن بیش از 30 نسخه طرح تفصیلی صورت می پذیرد ضروری است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خسارت دیدن هر روزه از سیما و منظری آشفته و به دور از بن مایه های هویت ایرانی-اسلامی شایسته زائران و مجاوران مشهد الرضا (ع) نیست لذا تعیین تکلیف در این امر و یاری گرفتن از جامعه متخصصان و دانشگاهیان حوزه معماری و شهرسازی ضروری است.
مهدی نیا افزود: در این راستا باید هرچه سریعتر 'خانه گفتمان معماری و شهرسازی' با هدف ارتقاء فرهنگ گفت و گو و تبادل نظر به همت مدیریت شهری برپا شود.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد از تعدادی از پیشکسوتان حوزه معماری این شهر قدردانی شد.
سوم اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز بزرگداشت شیخ بهائی و به تعبیری روز معمار نام گذاری شده است.
1922/7505
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه جلسه علنی شورای اسلامی شهر صنعت مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، متن بیانیه به شرح زیر است:   بسمه تعالی   گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر پیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود. معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند. حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد. روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسوز تبریک و تهنیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران