Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان تأکید کرد: تغییر مسیر رودخانه به صورت خودسرانه معنی ندارد و هر اقدامی که در شهرستان ها در رابطه با بحران بخواهد انجام شود، باید دارای مصوبه شورای مدیریت بحران شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، استاندار، امروز(۲ اردیبهشت) در جلسه شورای مدیریت بحران استان با ابراز رضایت مندی از فعالیت های انجام شده در شهسرتان سیل زده حمیدیه توسط استان کرمان به عنوان معین خوزستان، افزود: طی تماس تلفنی، رییس جمهور نیز در مجموع از عملکرد استان کرمان راضی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان که تا 60 میلیمتر هم رسید اما موارد کنترل شد و خسارت های چندانی به بار نیاورد؛ بازسازی مناطق سیل زده کشور که توسط وزارت کشور به عهده استان ها گذاشته شده را مورد توجه قرار داد و گفت: این نگرانی وجود دارد که درگیر شدن ما موجب غفلت از مسائل استان شود اما چنین نیست و ما مدیریت بازسازی را به عهده داریم که توسط بنیاد مسکن صورت می گیرد.

 

استاندار کرمان منابع مالی در بازسازی را تلفیقی از کمک های دولت و مردمی دانست و تأکید کرد: هیچ نگرانی بابت اینکه منابع مالی استان هزینه شود، وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دو دسته سیل بند داریم که برخی موافقتنامه داشته و نیمه تمام است که باید تکمیل شود و برخی سیل بندهایی است که اخیراً توسط فرمانداران پیشنهاد داده می شود و باید سازمان برنامه ریزی بررسی کند تا در موافقتنامه های امسال دیده شود؛ اظهار داشت: عادت شده که منتظر هستیم اتفاقی بیفتد و بعد برای جبران خسارت بسیج شویم.

 

 

فدایی ادامه داد: در حالی که باید این کار را از قبل انجام بدهیم و زمانی برنامه ریزی شود تا با حضور همه دستگاه های اجرایی، فرمانداری و شهرداری ها ماشین آلات برای احداث سیل بندهای جدید و لایروبی پل ها و رودخانه هابا برنامه ریزی و مطالعات قبلی در اختیار گذاشته شود.

 

وی تأکید کرد:  تغییر مسیر رودخانه به صورت خودسرانه معنی ندارد و هر اقدامی که در شهرستان ها در رابطه با بحران بخواهد انجام شود، باید دارای مصوبه شورای مدیریت بحران شهرستان باشد.

 

منصور خانه گیر، سرپرست فرمانداری رودبار جنوب نیز در این جلسه با بیان اینکه 75 روستا در سیلاب اخیر در شهرستان رودبار دچار مشکل شد و در حال حاضر هنوز 30 روستا دچار مشکل است و سیل بند آنها نیازمند ترمیم؛ گفت: حدود 21 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی، برق، مسکن و ... وارد شد و 96 روستا دچار قطع ارتباط شدند.

 

وی ادامه داد: ملخ مادر وارد این شهرستان شده و در سطح 200 هکتار مبارزه کردیم و با توجه به ورود ملخ ها به تالاب جازموریان اما جهاد کشاورزی اعلام کرده از لحاظ اعتباری توان مبارزه با ملخ مادر را نداریم لذا درخواست داریم در این زمینه دستور لازم داده شود.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان ارتش امام زمان عج مسجد مقدس جمکران بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش سیل خوزستان خبرگزاری تغییر مسیر رودخانه استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است