Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیته هواشناسی و مدیریت راهبردی بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اعلام کرد: با توجه ورود سامانه بارشی و همراه شدن آن با جبهه هوای سرد قطبی و کاهش محسوس و ناگهانی دما از اواسط هفته جاری( روز دوم اردیبهشت)، به جهت حساس بودن مرحله رشدی باغات نسبت به کاهش دما، احتمال وقوع خسارت ناشی از پدیده سرمازدگی بعد از گذر سامانه در برخی محصولات باغی بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یخبندان تشعشعیی تحت شرایط ویژه ای که کاملاً وابسته به شرایط محلی و منطقه ای است، ایجاد می شود.

کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین بیان کرد: چنانچه سامانه منجر به بارش برف در ارتفاعات گردد، با گذر سامانه و پایدار شدن شرایط جوی،  بروز یخبندان تشعشعی با صاف شدن هوا در شب و بدون ابر بودن آسمان و توقف وزش باد افزایش می یابد. در شبهای بدون ابر و  بدون باد و آسمان کاملاً صاف که موجب وارونگی دمایی می شود سرمازدگی تشعشعی ایجاد کرده و هرگونه اقدامی باید از نیمه شب تا طلوع صبح در چنین شبهایی انجام شود.

در این اطلاعیه یاد آور شده؛ سامانه های سرد قطبی که به صورت یک جبهه هوای سرد و بارشی وارد کشور می شوند همراه با بادهای سرمازا هستند و به محض گذر این سامانه ها و سکون باد و صاف شدن آسمان، در شب های بدون ابر و باد، یخبندان تابشی اتفاق می افتد که بسیار خطرناک است، و معمولاً کشاورزان در این شب های آرام غافلگیر می شوند.

همچنین به محض غروب آفتاب با تشعشع گرما از سطح زمین دمای هوا شروع به کاهش می کند کاهش دما در تمام طول شب تا صبح ادامه دارد و کمترین دما درست در لحظه طلوع آفتاب حدود ساعت 7 صبح رخ می دهد.

در این اطلاعیه توصیه شده: باغداران و بهره برداران نسبت به فراهم کردن تمهیدات و بکارگیری راهکارهای  مقابله با خطر سرمازدگی در شبهای یخبندان اقدام نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین بارش برف بخش کشاورزی کشاورزی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، شدت بارش ها در نواحی جنوبی و شرقی استان سمنان بیشتر است . وزش باد شدید بویژه در نواحی جنوبی ، غربی و مرکزی پیش بینی شده و در این مدت دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه کاهش دارد.

با توجه به رگباری شدن بارش‌ها احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب بویژه در مناطق جنوبی استان سمنان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • ورود سامانه بارشی به استان سمنان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا