Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@19:16:34 GMT

۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی کردستان نشت یابی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۲۳۰

۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی کردستان نشت یابی شد

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در جلسه هیات رئیسه که در روز چهارشنبه مورخ بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری در سالن جلسات این شرکت برگزار شد به اهمیت و حساسیت نشت یابی اشاره و آنرا مهمترین عامل در جهت جلوگیری از هدررفت منابع انرژی دانست.   

به گزارش «انرژی امروز« از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، مهندس احمد فعله گری با اعلام این خبر افزود: برای نشت یابی  خطوط  تغذیه و شبکه توزیع گاز از ابتدای سال ۹۷ برنامه ریزی مدونی تدوین گردیده و مطابق با برنامه ریزی مراحل انجام کار پیش رفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت : برای نشت یابی اصولی و ایمن نرم افزار نشت یابی از اوایل تیرماه مورد استفاده اکیپ های  نشت یابی قرار گرفته که علاوه برسرعت بردقت انجام کار افزوده است.

وی  در ادامه افزود : عملیات نشت یابی بایستی با دقت و برنامه ریزی مدون صورت پذیرد و توجه ویژه و پیگیری مداوم آن نشان از این است که شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه ای داشته و حساسیت در عملیات  نشت یابی در افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکین محترم  این استان با وسعت دید می نگرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات نشت یابی خطوط لوله و شبکه تغذیه و توزیع گاز در شرکت گاز استان کردستان با هدف کاهش هدررفت گاز طبیعی، ارتقای سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده های زیست محیطی با بهره گیری از نرم افزار دقیق نشت یابی به صورت مستمر انجام می گردد.

مهندس فعله گری عملیات نشت یابی برای کاهش هدر رفت گازطبیعی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: به دلیل اینکه شرکت گاز استان کردستان بعنوان قطب پژوهشی کاهش هدر رفت اگازطبیعی درسطح شرکت ملی گاز  انتخاب گردیده وظیفه این شرکت را حساس تر می نماید و عملیات نشت یابی در مقیاس ۱۲ هزار و ۹۲۰ کیلومتر عملکرد مطلوبی در حیطه وظایف بازرسی فنی محسوب می گردد.

وی افزود : بالاترین متراژ نشت یابی متعلق به شهرستان سنندج با طول ۲ هزار و ۵۹۳ کیلومتر و پایین ترین متراژ با طول ۶۴۰ کیلومتر مربوط به شهرستان سروآباداست .

مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گازاستان کردستان  در پایان سخنانش تصریح کرد : با برنامه ریزی های بعمل آمده  نشت یابی شبکه های شهری این استان با نرم افزار جامع و ردیاب نشت یابی از اول تیر ماه سال ۹۶ آغاز گردیده و استفتده از این نرم افزار پیشرفته باعث گردد هدر رفت گاز های گمشده به میزان قابل توجهی کاهش یابد و این اقدامات سبب شود پایداری ارائه خدمات به مشترکین گاز در سطح استان کردستان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

در ادامه این جلسه مهندس حسینی رئیس بازرسی فنی آماری از تعداد بازرسی های کالایی و عملکرد این واحد ارائه داده و در مورد مزایای استفاده از نرم افزار نشت یابی اظهارداشت: این نرم افزار قادر است نشت گاز و موارد ناایمن در هر نقطه ای را پس از شناسایی گزارش نماید ، قابلیت ردیابی لحظه ای پرسنل نشت یاب را دارا بوده  و امکان رجوع دوباره به محل های مورد گزارش و کشف حفره های خالی را دارد.

وی به سایر مزایای این نرم افزار اشاره کرد و افزود: این سیستم قادر است از موارد مورد بررسی عکس گرفته و در همان لحظه ارسال نماید و مزیت های دیگر این نرم افزار گزارش گیری از مراحل مختلف و صرفه جویی در مصرف انرژی و کاغذ می باشد.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به گزارش نشتی ها گریزی هم داشتند و اعلام کردند : آمار و ارقام حاصل از نشت یابی و اقدامات فوری رفع نشتی های درجه یک بیانگر دقت بالای اکیپ های نشت یابی و نرم افزار مورد استفاده بوده و از ابتدای بکارگیری این سامانه تعداد۷۹۴  مورد نشتی درجه یک کشف شده و با اعلام فوری نسبت به رفع آنها اقدام شده است که این مهم در حذف نشتی و انتشار آن در محیط بطور جدی موثر بوده است .

مهندس حسینی عنوان کرد: سامانه مورد استفاده اکیپ های نشت یابی امکان بروز هر گونه حادثه را بطور محسوسی کاهش داده و امنیت شبکه های گازرسانی را ارتقا داده است .

وی تصریح کرد: این نرم افزار قادر است علاوه بر شناسایی نشتی ها درجه یک ، نشتی های هوایی و موارد نا ایمن شبکه و انشعاب را تشخیص داده و جهت رفع گزارش نماید.

وی در پایان سخنانش تعداد موارد نا ایمن شناسایی شده را ۲ هزار و ۴۸۳ مورد اعلام کرد و توضیح داد این موارد ناایمن عمدتا ناشی از حفاری های غیر مجاز ، ساخت و ساز و توسعه بافت های شهری بدون اعلام و هماهنگی با شرکت گاز استان کردستان  بوجود آمده است  که ۱ هزار و ۲۵۶ مورد آن رفع گردیده است.  

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

به گزارش همشهری آنلاین، گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برفگیر استان کرمانشاه و شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته می‌شود و به دلیل سختگذر بودن امکان انجام عملیات برف‌روبی در آن وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.

این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه و شهرستان پاوه و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد قرار دارد.

گردنه تته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کد خبر 847121 برچسب‌ها برف خبر مهم استان کردستان استان کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ