Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:39:30 GMT

مقدم‌فر: سردار سلامی بهترین فرد برای فرماندهی سپاه بود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۲۷۱

مقدم‌فر: سردار سلامی بهترین فرد برای فرماندهی سپاه بود

خبرگزاری تسنیم: مقدم‌فر با اشاره به ویژگی‌ها و تجربیات سردار سلامی گفت: انتخاب سردار سلامی به‌عنوان فرمانده سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا انتخاب احسن بود.

حمیدرضا مقدم‌فر معاون اسبق فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  درباره تغییر فرمانده کل سپاه ضمن تأکید بر اینکه "باید از خدمات سرلشکر جعفری فرمانده پیشین سپاه که بیش از ۱۰ سال فرماندهی این نهاد مقدس را به‌عهده داشتند تشکر و قدردانی کنیم"، افزود: سردار جعفری در طول مدت فرماندهی خود افتخارات بزرگ و ماندگاری را در عرصه‌های جنگ سخت و به‌ویژه در جبهه مبارزه با جنگ نرم دشمن آفرید و حق بزرگی به گردن سپاه و انقلاب اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‎وی همچنین درباره انتخاب سردار سلامی به فرماندهی سپاه اظهار داشت: انتخاب ایشان به‌عنوان جایگزین سردار جعفری از سوی فرمانده کل قوا را باید انتخاب احسن دانست، زیرا وی یکی از بهترین افراد برای به‌عهده گرفتن این وظیفه خطیر بود.

مقدم‌فر گفت: سردار سلامی از ویژگی‌های چندبعدی و ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای برای فرماندهی برخوردار است.

‌‎وی با اشاره به سوابق علمی فرمانده جدید سپاه، سردار سلامی را عالم و دانشمندی برجسته توصیف کرد و گفت: ایشان در حوزه مهندسی از دانش‌آموخته‌های دانشگاه علم و صنعت، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور و در حوزه استراتژیک نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است و به همین جهت از سطح علمی بسیار مطلوبی برخوردار است.

‌‎مقدم‌فر با بیان اینکه سردار سلامی حافظ کل قرآن است گفت: وی نسبت به معارف دینی از تسلط بسیار خوبی برخوردار بوده و در سپاه هم مشهور به تقوا، حسن خلق و ایثارگری است.

‌‎این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی ادامه داد: فرمانده جدید سپاه در عرصه فرماندهی در حالی که فرماندهی مقتدر است در عین حال رابطه‌ای قلبی و عاطفی با تمام رده‌ها و نیرو‌های زیرمجموعه خود دارد.

‌‎وی راجع به سوابق فرماندهی سردار سلامی گفت: وی در دوران دفاع مقدس تجربه فرماندهی یگان‌های زمینی و دریایی را به دست آورد و پس از آن هم تأسیس و فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس) را به‌عهده داشت که نقش مؤثری در تربیت فرماندهان انقلابی و کارآمد ایفاکرد. در مقطعی معاون عملیات ستاد مشترک سپاه، پس از آن فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را به‌عهده داشت، وی همچنین از سال ۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه بود که در تمامی این مسئولیت‌ها موفقیت‌های بزرگ و ماندگاری از خود به‌جای گذاشته است علاوه بر آن سردار سلامی در عرصه‌های مختلف جنگ نرم از جمله حوزه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی و اقتصادی دارای تجربیات ارزنده‌ای است و در این حوزه‌ها هم یک فرمانده مجرب محسوب می‌شود. همچنین تحلیل‌ها و نقطه‌نظرات سردار سلامی در مسائل بین‌المللی نیز کم‌نظیر و بسیار راهگشا بوده است.

‌‎مقدم‌فر تصریح کرد: سردار سلامی از جمله فرماندهان سپاه است که مورد اقبال عمومی و محبت قلبی تمام پاسداران و فرماندهان است و در سپاه از وی به‌عنوان شهید زنده، یادگار دفاع مقدس و در عداد شهدای بزرگ جنگ یاد می‌شود.

‌‎این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی در پایان با ذکر یادی از شهید طهرانی مقدم درباره سردار سلامی گفت: زمانی که سردار سلامی فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را به‌عهده داشت سردار طهرانی مقدم از ایشان همواره با تکریم و احترام و به‌عنوان انسانی استثنایی، دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده و ذخیره‌ای برای انقلاب اسلامی یاد می‌کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرماندهی سپاه سردار سلامی مقدم فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق

فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی خطاب به رئیس سازمان صداوسیما از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام به این شرح است:

«برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید  نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی ، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج ) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم .»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد