Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:58:35 GMT

پایش 710 هزار هکتار مراتع سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۴۵۵

پایش 710 هزار هکتار مراتع سمنان آغاز شد

سیدابوالفضل ولیئی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مدیریت چرا و کنترل دام به ‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی برای ایجاد تعادل بین دام و مرتع در مراتع این استان از اوایل اردیبهشت آغاز شد و تا پایان ییلاق عشایر اواخر شهریور 98 ادامه دارد.
به گفته وی، مساحت مراتع قابل تعلیف استان سمنان بالغ بر سه میلیون و 741 هزار هکتار است که حدود 39 درصد از مساحت استان را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سال 97 با پایش های انجام در عرصه های مرتعی استان سمنان مجوز چرای 512 بهره بردار متخلف باطل و 61 هزار و 500 راس دام غیرمجاز از عرصه های مرتعی استان حذف شد.
ولیئی یادآور شد: هر بهره بهردار براساس تعداد دام مجاز تعیین شده در مجوز چرا می تواند دام وارد عرصه های مرتعی کند و اگر تعداد دام های بیش از تعداد تعیین شده باشد تخلف محسوب می شود.
وی تصریح کرد: 9 گروه متشکل از چهار کارشناس برای اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع استان سمنان در هشت شهرستان اعزام می شوند.
رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اکنون هر 50 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی توسط یک نیروی یگان حفاظت محافظت می شود و با توجه به وسعت عرصه های منابع طبیعی در استان کمبود نیرو مشهود است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان یک هزار و 252 سامانه عرفی دارد که از این تعداد برای 633 سامانه طرح مرتع داری تعریف شده و 619 سامانه عرفی ممیزی شده و دامداران شناسایی شدند.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7342/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان جنگل کشاورزی منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان