Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@05:53:13 GMT

بارش برف در اردبیل آغاز شد / تداوم کاهش دمای هوا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۷۳۷

بارش برف در اردبیل آغاز شد / تداوم کاهش دمای هوا

سرپرست هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تداوم کاهش دمای هوا در روزهای آینده، گفت: بارش برف در اردبیل و برخی از مناطق استان آغاز شد و این بارش به صورت ناپایدار تا فردا ادامه خواهد داشت.

«سیاوش محمدی»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: : بارش برف در اردبیل و برخی از مناطق استان (2 اردیبهشت ماه) آغاز شد و این بارش به صورت ناپایدار تا فردا ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه طی 2 روز گذشته کمینه دمای هوا در مناطق مرکزی تا 4 درجه زیر صفر رسید، تصریح کرد: تداوم کاهش دمای هوا در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: براساس نقشه های هواشناسی، از قبل از ظهر امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت) با فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان ضمن تداوم هوای سرد، بارش باران و برف استان را فرا گرفته که در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار بصورت باران، در شهرستان گرمی باران و برف و در مناطق مرکزی و جنوبی استان به صورت برف پیش بینی می شود.

 

محمدی، افزود: اوج بارش از عصر دوشنبه تا قبل از ظهر سه شنبه خواهد بود و همچنین طی امروز و فردا در بیشتر مناطق استان (به ویژه در مناطق شمالی و نواحی منتهی به استان گیلان) وزش باد در بعضی ساعات با سرعت تند خواهد بود.

 

وی، ادامه داد: هر چند هسته مرکزی سامانه بارشی عصر فردا (سه شنبه 3 اردیبهشت) از استان خارج می شود اما هوای سرد تا ظهر پنجشنبه (5 اردیبهشت) در استان ماندگار است.

 

سرپرست هواشناسی استان، بیان کرد: از لحاظ دمایی از عصر امروز تا ظهر پنجشنبه در طول شب ها و اوایل صبح دمای هوا در مناطق مرکزی 3 تا 5 و در مناطق جنوبی 5 تا 7 درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رفت و از امشب تا صبح فردا در جاده های مواصلاتی کاهش دید داشته و یخبندان رخ خواهد داد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج ارتش مسجد مقدس جمکران بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش خبرگزاری اردبیل کاهش دمای هوا بارش برف و باران بارش برف و برودت هوا اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای زنجان کاهش یافت

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، افزود: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • دمای زنجان کاهش یافت