Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:26:18 GMT

سیاست« صفر واردات» واشنگتن ضد تهران شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۷۳۸

سیاست« صفر واردات» واشنگتن ضد تهران شکست خورده است

یک روزنامه آمریکایی، سیاست «صفر واردات» کاخ سفید ضد تهران برای مجبور کردن این کشور برای مذاکره یا تغییر رفتارش را شکست خورده دانست، زیرا تهران هرگز به پای میز مذاکره با آمریکا نمی نشیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: احتمال نمی رود که سیاست «صفر واردات» واشنگتن ضد ایران موفقیت آمیز باشد و تهران را به سمت مذاکره برای معامله جدید و با شرایط جدید یا حتی تغییر رفتار در منطقه سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز(دوشنبه دوم اردیبهشت 1398) دوره معافیت برخی از کشورها را که اجازه خرید نفت ایران در سایه تحریم آمریکا را داشتند، اعلان می کند. این تصمیم از دوم می 2019 میلادی در چارچوب فشار جدید کاخ سفید بر ایران اجرایی می شود.

« جاش روگن » نویسنده آمریکا در گزارش خود در این روزنامه معتقد است که اعلام پایان معافیت، پیامدهایی را بر بازارهای نفت جهانی که مشتاقانه منتظر تصمیم «دونالد ترامپ» برای تمدید این معافیت بودند، خواهد گذاشت.

اگرچه مسئولان آمریکایی براین باورند که پیامدهای این تصمیم نگران کننده نیست، زیرا عرضه کنونی بیشتر از تقاضاست و سایر کشورهای تامین کننده نفت از جمله عربستان و امارات متعهد شدند تا کمبود بازار نفت را جبران کنند.

روگن به نقل از یک مسئول ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: سیاست صفر واردات ایران با پمپئو و هماهنگی با رئیس جمهوری آمریکا آغاز شد.

وی در گزارش خود آورده است که هدف ترامپ از افزایش فشار بر ایران، مجبور کردن این کشور برای نشستن بر میز مذاکرات و انعقاد معامله بهتر از دوره «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکاست، اما تهران بارها اعلام کرده است که قصد انجام آن را ندارد. به همین دلیل کاخ سفید، فشارها بر تهران برای کاهش فعالیت هایش در سراسر جهان بیشتر می کند.

باوجود اینکه اطلاعات داخلی آمریکا درباره صادرات نفت ایران علنی و مشخص نیست، اما گزارش های تحلیلگران در بخش های خصوصی نشان می دهد که صادرات نفت ایران در اوایل سال 2019 میلادی افزایش یافته است. اگرچه این صادرات در مارس کاهش یافته است. به نظر می رسد که کشورهای وارد کننده نفت تلاش دارند تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

 

احتمال می رود که این کاهش خرید در مارس به سیاست پایان معافیت برگردد؛ اما برخی از کشورها مانند ژاپن تلاش دارند تا با آمریکا در این باره وارد گفتگو شوند، به همین دلیل واردات نفت خود را از ایران کاهش نداده اند.

تحلیلگران معتقدند که این فشارهای آمریکا برای نشاندن ایران بر سرمیزمذاکره به شکست منجر خواهد شد، چرا ایران در طول 40 سال گذشته نشان داده است که اینگونه تحریم نمی تواند مقامات ایرانی را مجبور به پذیرش خواسته های کاخ سفید کند.

از این رو، واشنگتن با افزایش فشارها بر تهران تنها باعث خواهد شد تا خسارت هایی جبران ناپذیری به قوانین بین المللی و همچنین بازارهای نفتی وارد آید، زیرا اقدامات یک جانبه آمریکا و تن دادن اتحادیه اروپا به خواسته های واشنگتن تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج ارتش مسجد مقدس جمکران بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش خبرگزاری اردبیل واردات آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند