Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جمال مومیوند، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: معادن لرستان در سیل اخیر در سه حوزه زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات معدنی و آب گرفتگی محوطه استخراج دچار خسارت شده‌اند.

 مومیوند  بیان کرد: سیلاب فرردین ماه امسال علاوه بر حوزه‎های کشاورزی، راهداری و مسکن آسیب زیادی نیز به بخش معدن لرستان که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم منطقه چگنی و پلدختر دارد، وارد کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آسیبی که سیلاب اخیر به معادن لرستان وارد کرده در سه حوزه زیرساخت‌ها، از بین رفتن ادوات معادن و آب گرفتگی محوطه استخراج بوده است، افزود: راه ارتباطی بسیاری از معادن استان که در شهرستان چگنی قرار دارند پس از سیلاب اخیر قطع شده و علاوه بر راه دسترسی زیرساخت‌های برقی، گازی و آبی معادن لرستان آسیب بسیاری دیده‌اند که بر اساس برآورد‌های اولیه میزان این خسارت‌ها ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در تعداد زیادی از معادن سنگ‌های تزیینی استان استخر‌هایی با عمق ۱۲ متر در محوطه معدن ایجاد شده که تخلیه این آب برای معدن‌دار بسیار هزینه بر بوده و در صورت تخلیه آب این استخر‌ها ممکن است که زمین‌های کشاورزی اطراف معادن آسیب جدی ببینند.

مومیوند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ادوات معادن لرستان آسیب جدی دیده‌اند، تصریح کرد: معادن لرستان برای آغاز به کار دوباره باید اقدام به خریداری تجهیزاتی کنند که در سیل اخیر از بین رفته است، که بر اساس برآورد‌ها میزان خسارت‌های این بخش حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ پ

خسارت ۶۰ میلیارد تومانی سیل به معادن لرستان

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر که طی دو روز اخیر در استان داشتیم باعث شد تا شاهد آبگرفتگی و سیل در شهرستان کلاله باشیم.

وی افزود: در برآوردهای اولیه ای که انجام شده است ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند

فرماندار کلاله گفت: این بارش‌ها باعث شد تا ریزش، رانش و آب شستگی در چهار نقطه، خسارت به معابر نقاط روستایی در پنج نقطه اتفاق افتد و دیوار و سقف چند مدارس شهرستان دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند، ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از راه‌های بین مزارع شهرستان کلاله تخریب شدند.

شیبک اظهار کرد: این خسارت‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار خواهد گرفت تا در صورت امکان اعتباراتی برای جبران اختصاص داده شود.

کد خبر 6088710

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید