Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:20:57 GMT

هر سال هشت میلیون نسخه کتاب منتشر می کنیم

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۹۴۵

هر سال هشت میلیون نسخه کتاب منتشر می کنیم

هیونک با بیان اینکه با بیش از ۳۹۰ کشور مبادلات نشر داریم، گفت: چین با ۵۰ کشور قراردادی مبنی بر تبادل محصولات برتر امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ژئو هیونک امروز( دوشنبه 2 اردیبهشت) در نشست خبری میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: امیدوارم توسط نشر دوستی ایران و چین را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2017 ایران میهمان ویژه در کشور چین بود و الان ما میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران هستیم و این یعنی تبادل فرهنگی.

 

معاون مدیر دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین عنوان کرد: امیدوارم یک قسمت از آنچه مد نظر ماست در مورد فرهنگ چین را بتوانیم در نمایشگاه کتاب نشان دهیم. همچنین امیدوارم حمایت های معنوی خبرنگاران شامل حال مان شود و رویدادها را بهتر منعکس کنیم. از تمام خبرنگاران دعوت می کنم با حضور در غرفه چین با نویسندگان، ناشران و دانشمندان چینی مصاحبه کنند و داستان های دوستی چین و ایران را به مردم جهان بازگو کنند.

 

وی با بیان اینکه 90 درصد ناشران چینی اولین باری است که به ایران می آیند، اظهار داشت: بیشترین حجم کتاب هایی که از چین خارج بردیم، امسال است. امیدواریم در نمایشگاه کتاب تهران تبادلات فرهنگی زیادی داشته باشیم. ما هر سال در چین 500 هزار عنوان کتاب نشر می دهیم. در سال حدودا هشت میلیون نسخه کتاب منتشر می کنیم. ما با بیش از 190 کشور مبادلات انتشاراتی داریم. در سال بیش از 30 هزار کپی رایت بین چین و سایر کشورها مبادله می شود.

 

هیونک با اشاره به اینکه چین با 50 کشور قراردادی مبتنی بر تبادل محصولات برتر امضا کرده است، بیان کرد: امیدوارم در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران بستری فراهم شود که ناشران ایرانی و چینی با هم آشنا شوند و فرهنگ های این دو کشور بهتر و بیشتر به هم معرفی شود.

 

معاون مدیر دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری چین در مورد سیل اخیر در ایران اظهار داشت: اخبار سیل در ایران را رصد می کردیم و می کنیم و احساس تاسف کردیم. ما همیشه در کنار ایران هستیم، ما ناشرانی که در مناطق سیل زده ایران هستند را نمی شناسیم، امیدواریم آنها بتوانند ما را پیدا کنند، نظرات، کتاب ها و همکاری های مد نظر خود را به ما منعکس کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه کتاب تهران در زمینه کودک فعال هستیم، امیدواریم تصویرگران ما با تصویرگران ایرانی بتوانند محصولات خوبی داشته باشند و آثاری منتشر و تولید کنیم برای بچه هایی که در مناطق سیل زده هستند و دسترسی به کتاب ندارند. امیدوارم بتوانیم از نظر تسهیل گری به آنها خدمت رسانی کنیم.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری اردبیل شبستان سیل سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر که ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند تا بیست‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

خلج با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ‎ درخواست کتبی خود را برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‎‌ها، به رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کنند، افزود: پس از تأیید درخواست و تعیین میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان‌ها و نهادها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سازمان‌ها و نهادها پس از دریافت اعتبار می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با مراجعه به سامانه ketab.ir به صورت مجازی خریداری کنند.

کد خبر 6087969 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟