Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:59:13 GMT

سيستم بانکي بستر اصلي توسعه مالي کشورهاست

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۱۵۷

سيستم بانکي بستر اصلي توسعه مالي کشورهاست

خبرگزاري آريا - رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بانک بستر اصلي توسعه مالي کشوري مختلف محسوب مي شوند، در بازار پول بيشتر تامين مالي کوتاه مدت مدنظر است که در ايران اين نقش از سوي بانک ها به خوبي ايفا شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، «شاپور محمدي» روز دوشنبه در حاشيه افتتاح دوازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه تهران، نقش بانک ها را در بازار مالي کشور مهم اعلام کرد و افزود: در کشور نقش بازار سرمايه به صورت سنتي کم بوده است، اکنون بانک ها عهده دار اين نقش جهت تامين مالي بلندمدت شدند، بازار سرمايه سعي دارد تا عهده دار بخشي از اين وظيفه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش بيمه در بازار مالي کشور خاطرنشان کرد: بيمه نقش بسيار مهمي را ايفا مي کند و همکاري هاي خوبي را در انتشار اوراق رويدادهاي طبيعي با بازار سرمايه داشته اند تا ابزارهايي را مورد نياز بازار بيمه است به صورت ترکيبي بين بازار سرمايه و بيمه دنبال شود.
وي نمايشگاه بورس، بانک و بيمه را به عنوان يکي از رويدادهاي بازار مالي کشور دانست و گفت: اين نمايشگاه محدود و محصور به بازار سرمايه نيست و هرسال به عنوان نمايشگاه بورس، بانک و بيمه شناخته شده که اين موضوع گوياي وجود هماهنگي سه حوزه مالي کشور است.
وي به هدف برگزاري نمايشگاه بورس بانک و بيمه اشاره و بيان کرد: نمايشگاه امسال مثل هر سال با هدف ارتقاي سواد مالي، فرهنگ سازي و آشنايي اقشار مختلف مردم با بازار سرمايه، اطلاع رساني تکنولوژي هاي مالي در حوزه استارتاپ ها، اطلاع رساني آخرين تحولات ايجاد شده در حوزه کسب و کار و نيز حوزه فناوري اطلاعات برگزار شده است.
محمدي با بيان اينکه افراد از طريق اين نمايشگاه قادر به آشنايي با انواع معاملات هستند، گفت: افراد عادي، استادان دانشگاه و دانش آموزان به منظور کسب اطلاعات لازم از فعاليت بازار سرمايه مي توانند در اين نمايشگاه حضور يابند و در چند سال برگزاري نمايشگاه بورس، بانک و بيمه رسانه ها کمک به سزايي را در اطلاع رساني اطلاعات اين نمايشگاه داشته اند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟