Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:48:18 GMT

استاندار:لرستان همچنان نیازمند امدادرسانی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۱۷۰

استاندار:لرستان همچنان نیازمند امدادرسانی است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: این استان سیلزده همچنان نیازمند کمک و امدادرسانی سایر استان ها به ویژه در حوزه ماشین آالات و تامین نیازهای مردم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در محل استانداری افزود: شهرداری و شورای شهر تهران از همان روزهای ابتدایی سیل به فکر مردم استان بودند و حضور آنان را در کنار خود حس کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آنها از معدود دستگاه‌هایی بودند که به لرستان آمدند، ادامه داد: امیدواریم در تداوم سازندگی‌ها لرستان نیز به کمک مابقی استان‌ها بیاید.
وی حادثه سیل لرستان را فاجعه فاجعه مالی و اقتصادی دانست و گفت: خسارت جانی نداشتیم اما با توجه به آمار، دبی آب رودخانه در جریان سیل اخیر طی 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده و تابحال این مقدار را نداشته‌ایم.
استاندار لرستان بیان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده بود نمی‌توانستیم به طور کامل از وارد آمدن این خسارات جلوگیری کنیم و در مقابل این وضعیت بایستیم.
خادمی تصریح کرد: شهر به رودخانه تبدیل شده بود و حجم بالایی از خسارت و آسیب را به تاسیسات، راه‌ها و زیرساخت‌ها وارد شده اما نکته شیرین و مقابل این سیل، حضور تمام ایران و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده بود و باعث شد احساس تنها نکنند.
استاندار لرستان سخت‌ترین کار را پاکسازی معابر و خانه‌ها عنوان کرد و گفت: شبکه‌ هدایت آب‌های سطحی مسدود شده بود و خارج کردن این حجم گل و لای مشکل بود که کمک‌های فنی، تاسیساتی و همچنین اقدامات شهرداری تهران در پیشبرد روند کار نقش بسزایی داشت.
خادمی با بیان اینکه تاکنون شورای اسلامی و شهرداری تهران کمک‌های ارزنده‌ای به لرستان داشته‌اند، اضافه کرد: اگر این امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشد لطف بزرگی به مردم می‌شود هر چند که تا کنون نیز خیلی خوب کار کرده‌اند و قدردان زحمات هستیم.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان هنوز نیازمند کمک است، ادامه داد: نیاز به این امدادها در بخش زیرساخت‌ها، ماشین‌آلات، منازل و اسباب و اثاثیه مورد نیاز مردم به طور کامل احساس می‌شود.
وی یادآور شد: بین استان‌های معین تقسیم کار شده و هر استان بازسازی یک منطقه سیل‌زده لرستان را برعهده گرفته است که شهرداری تهران نیز می‌تواند با این مدل کار کند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سیل 98 سیل لرستان استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه‌ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.
ابوطالب شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه لرستان افزود: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و نقش حوزه استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.
استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: روستا‌ها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.
در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربنا‌های حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال